Tisdag 23 febr

Här kommer en"glimt" från Europas modernaste sjukhus. Kan man inte tro när man tittar på interiören, hål i väggarna nötskador överallt. Trasiga möbler.
Jag dristade mej till att fråga om det var ombyggnationer på gång, ack nej, det har varit så här i 7-8 år.
Åter till mitt besök här. Natten har varit ganska lugn, Vaknade vid 3-tiden och då var det dags för en morfinmix.
Idag har det varit som det brukar, provtagning, fika, lunch,städ, bädd, rond. En aldrig sinande ström av personal. Dom gör ett jättejobb.
Överläkare Lanka från smärtkliniken har föreslagit morfinplåster så nu har jag placerat ett på min vänstra arm med hopp om att det ska funka och att jag inte blir allergisk mot limmet. Plåstret verkar i 72 timmar och börjar "verka" efter 1 dygn från nu.
Nu är det middag i hotellets restaurang, så det är bäst att sluta. Bifogar en bild så ni får se hur eländig jag ser ut.
"Morfin-Viveka"

Kommentarer
Postat av: Marléne

Eländig... jag tycker du ser hur fräsch ut som helst. Brun o ungdomlig. Du får inte vara elak med dig själv ;)

Hoppas plåstret hjälper mot smärtan

Kram kram

2010-02-23 @ 18:02:31
Postat av: Cat

Instämmer med föregående skrivare! Men förstår om du känner dig sliten och mörbultad. Var på Norrmejeriers seminarium i kväll, för tredje året i rad. En må-gott-kväll, mmm. Har sedan ätit en fantastiskt god räkmacka - ska jag mejla en till dig? ;)

Kramar

2010-02-23 @ 23:16:44
Postat av: Gunilla

Hej min kära syster!

Nu får vi hoppas att plåstret funkar för dej.

Här var det -33 i morse å gott om älg efter vägen.

Dom är så närgångna att dom står och äter på vårat äppelträd.

Tre dagar kvar att jobba å sen......långledigt med full lön.

Kram från Gunilla

2010-02-24 @ 10:31:11
Postat av: Marléne

Jag hoppas du inte haft lika kallt som oss i natt ;)

Det var -34 gr och dessutom ingen ström. Det var som på "gammtiden". Så det var till att krypa ihop nära.. och de gjorde ju inte ont, hi hi..

Nu har vi varit ute på en hjälpa gamla tanter runda. Vi har varit o kollat värmen i stugor. Nu hemma igen och nu väntar lite plugg. Hoppas att plåstret hjälpte. Kram kram

2010-02-24 @ 13:53:20
Postat av: Mats

Hej Moster

Hoppas att morfinet hjälper mot smärtorna. Vi dvs min fru och jag tycker att det är jättetråkigt att du har så ont så att morfin är det enda som hjälper. Hade tänkt att ringa i helgen men det blev aldrig av. Helgerna är tyvärr ganska fulla med olika saker eftersom jag är borta nästan varje vecka. Hörde du att vi har köpt en ny skoter. Nu ska det bannemej åkas skoter bara kylan försvinner. Vi var på Buddy Holly i helgen frun, jag och mamma + några andra. Det var som ni tyckte, mycket bra. Jag var väldigt nöjd av showen. Jag ringer sen så kan vi jämföra! HA det bra och hälsa Rolf. M&M

2010-02-24 @ 18:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0