Söndag 21 febr

Har inte skrivit på länge, men jag har haft århundradets mest smärtsamma helg. Jag har formligen skyfflat in morfin, det går ändå inte över. Hade tänkt åka in till Sunderbyn, men när jag fick höra vem som hade jouren på  Avd 51, polacken, då har jag hellre ont. Får nog åka in i morgon kanske om inte ett under sker. Ironiskt nog så känner jag ingen smärta i benet!
Alltså har jag inte varit ut i kylan på hela helgen. Har bara legat i soffan. Lite städpyssel har jag väl utfört men det är allt. Det är ju mycket att se på TV nu när det är OS och maken har investerat i en 47-tums TV. Som att vara på bio. Jag har  försökt jobba lite med förläggningen i fjällen, man hinner ju inte så mycket på jobbet, det är så mycket annat som kommer mellan.
Jag längtar så till fjällen och mitt hopp finns fortfarande kvar att jag ska kunna åka den 5 mars.
Nu väntar sängen igen, jag önskar mej en skön smärtfri sömn så jag är pigg och utvilad i morgon.

Kram och godnatt!
Överstinnan
PS. Detta kan man läsa i min poesibok från tonåren:
"Flitig var så skall du vinna, hälsa munterhet och bröd.
Vägen till din hydda finna, varken ledsnad eller nöd"
Vackert, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Jag hoppas verkligen att du får sova gott inatt och att du får hänga med grabbarna upp till fjälls! STOR KRAM från B-M

2010-02-22 @ 00:05:50
Postat av: marg

Hej min vän,

bedrövligt att du ska ha så ont! Vilken fin vers ur ditt poesialbum. Jag har också ett sånt, men där står det mest om rosor och violer. Jag håller då verkligen tummarna att du kommer iväg till fjällen. Önskar dig en smärtfri och god natt!

Kram marg

2010-02-22 @ 21:53:54
URL: http://margarete.hultin.cc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0