Julafton 2010

Inte nog med att det är så himla kallt så man inte kan vara ute så mår man ju därefter. Illamåendet "står mej  upp i halsen". Jag har nu haft dropp till igår torsdag och det är tur för det blir inte mycket mat man får i sej. Det känns inte så kul att stå vid spisen när man ändå inte kan äta. Jag har aldrig varit så här mager i mitt vuxna liv. Nog med jämmer och elände. Idag kommer Åsa och Klara och drar igång julmiddan. Det blir bra, dom är så effektiva båda två.
Det har aldrig funnits så mycket fikabröd här som det finns nu, 15 sorter!! Tusen tack Mona, Yvonne, Toril och Gunilla i Umeå som bakat, ni är guld värda. Jag som aldrig  brukar fika förut, det är det enda som jag kan tycka är gott.
Nu är det bara att invänta kvällen, klapparna är inslagna, alla har ett rim.
Nu önskar jag er alla en riktigt God  Jul!
Viveka

Kommentarer
Postat av: Siw

Kära kära Du! Här är det oxå kallt. Vi tog en promenad till domkyrkan kl.9 i morse. Det var barnen som byggde julkrubban o barnkören sjöng. Dessutom medverkade en riktigt rolig präst. Det blev en riktigt bra början på helgen.

Nu doftar revbensspjällen gott från ugnen...vad synd om dig när aptiten saknas. Och vad olika ödets lotter falla. Allt det söta, goda är inte för mig längre. Det arma sockerspöket dök upp i oktober. Så. . .nu gäller det att motionera mera och äta vettigt. Jag klagar ej. 12kg har jag blivit av med. Men här var det ju bara bra. Jag ville ju det och fick på det här sättet hjälp på vägen.

Hoppas du får en fin jul med dina nära och kära. Kramar/Siw

2010-12-24 @ 13:04:20
Postat av: Gunilla

Här är det ochså svinkallt-26.

Vi har varit å tänt på gravarna i Sävar å sen in i goa värmen.Det är ju bra att dom unga hjälper dej.

Om inte skinkan smakar så bra, ta en "snöboll" extra

-många kalorier i dom.

Många julkramar från Sune och mej till dej å de dina.

2010-12-24 @ 13:54:51
Postat av: Britt-Marie

Kära Viveka! Har just kommit från Hässleholm och julfirande hos mamma och syskon etc. Måttligt roande väglag, snön driver ut på vägarna då åkrarna ligger öppna och skog saknas - det var i alla fall inte som på östra sidan av landet. Trist att du inte har nån aptit i dessa juletider. Hoppas att du ändå kan få en skaplig julhelg tillsammans med nära och kära.

Stor julkram från Britt-Marie

2010-12-24 @ 22:09:52
Postat av: Anderssons i Boden

Tusen tack för mat å klappar :)

2010-12-24 @ 23:22:03
Postat av: Hypermorsan

Hyperfaster... :-)



Även i juletid ska man hålla sej i trim.

Vad passar då bättre än några jule-rim?!

Man kan ta det lugnt å ändå vara aktiv,

en penna i näven, papper, fundera å sen skriv!

Det sparar många kalorier man sen kan behöva

tex då blåsor svider, -munnen är inge bra å bedöva.

Så ligg på sofflocket, krafsa ner rim å dikt.

Du får vältränad hjärna å sparar på din vikt!

Kram, kram!



2010-12-25 @ 12:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0