Onsdag 18 aug

Nu är det glest mellan inläggen.  Helgen var riktigt bra. Vi for till Avan i lördags, bara ett par timmar men det var kul att komma ut lite. Åt lite halstrad strömming och våfflor. Sen hem och på kvällen kom gulliga Anne och kopplade på droppet.Svettades som en gris, återigen men annars halvskapligt. Ut i solen ett par timmar på söndagen, besök av KG o Yvonne och den prisbelönta valpen Agita. Krafterna tog slut upp och lägga sej i soffan. Anne kom vid 19- tiden och kopplade på droppet  men mina kärl höll inte längre än 2 timmar. Det var bara att koppla bort med det påföljd att jag var snudd på orkeslös på måndagen.
Så kom Gunilla min väninna från Umeå...hon som skulle vara med mej till torsdag. Men igår tisdag var jag så dålig så det var bara att åka in hit till Avd 51......igen! Nu ska jag få blod, för det har jag nästan inget och näringsdropp sattes in igår, 2,5 liter och 1500 kcal och i morgon ska man prova att operera in en venport för att skona mina kärl.
Det börjar kännas ganska hopplöst nu, vet snart inte var man bor. Jag hann bara vara hemma 12 dagar den här gången.
Vet inte hur länge jag blir här. Men kära vänner, jag behöver vila och åter vila nu. Om någon planerar besök, snälla ring före, jag vet ju aldrig hur dagsformen är.
Kram/Viveka

Kommentarer
Postat av: Carin Hessmo

Det är inte nådigt vad du blir utsatt för. Man blir mållös.Man känner sig maktlös när man bara kan följa din kamp och inget kunna göra för att avlasta. Det enda man kan göra är att visa att man tänker på dig och känner med dig. Vila du nu så mycket du kan, vägen till hälsa sägs ju vara sömn. Håller tummarna för dig, som alltid. Kram

2010-08-18 @ 16:02:54
Postat av: Inger Stadin

Hejsan min vän.

Yänker på dig varje dag och försöker att sända dig kraftfulla tankar så du ska orka med allt elände som händer dig.Hoppas att du mår snart bättre så vikan få hälsa på dig . Alla på f21 hälsar du vet vilka...håller alla tummar och tår att det ska vända för dig så du får må gott igen.

Stora kramar till dig Inger

2010-08-18 @ 16:12:34
Postat av: Ingela

HejVännen!

Underbart att höra Din röst.Har full förståelse om Du inte orkar med besök.Vet hur det är, när man har

nog med sig själv.Räcker gott med sin närmaste familj.Då behöver man inte prata så mycket.Skönt bara, att De finns i närheten.Vila nu och hoppas operationen blir av i morgon.

Bamsekram

2010-08-18 @ 18:54:13
Postat av: Vinsalisa

Tänker på dig vännen. Imorgon drar jag till Vittangi och överraskar mamma med surströmming. Jag är hemma igen på lördag. Önskar dig allt gott!!! Vi hörs när jag kommer hem.



Kramisar!!!

2010-08-18 @ 20:45:02
Postat av: Nicke lilltroll med familj

Vi hälsar på dig i tankarna varje dag vännen och hoppas att du känner det. Vila, så önskar vi att du med medvind och solen i ryggen snart kan åka hem igen.

Kramisar

2010-08-18 @ 21:17:54
Postat av: Britt-Marie

Åh, vad jag tänker på dig och hur jobbigt du har det, men jag vet ju också att du är stark och har ett jävlaranamma inom dig - ta fram det nu! Stor, stor kram från B-M

2010-08-18 @ 22:05:09
Postat av: Lena

Fortsatt STOR-KRAM via cyberspace! Har inte tordats titta upp till dig under sommaren då jag varit länge rejält förkyld och förstår till fullo om du inte orkar nu..

2010-08-18 @ 22:15:24
Postat av: marg

Hej kära vän! Det är ju rent bedrövligt vad du får stå ut med. Tänker på dig och önskar dig att det vänder snart och du blir bättre.

Stor kram och god natt

marg

2010-08-18 @ 22:35:02
Postat av: Sandra Lagerskog

Hej Viveka!

Jag brukar ju få "uppdateringar" av mamma om hur du mår, men nu när hon är i Turkiet så måste jag ju in och läsa hur det är med dig. Blir så bedrövad när jag läser om allt du tvingas gå igenom... :( Ville bara skriva några rader och skicka dig en STOR KRAM! Tänker på dig och hoppas att det vänder snart så att du får mår bättre.



Mvh Sandra Lagerskog m.familj

2010-08-19 @ 09:33:59
URL: http://www.omalltolitetill.blogspot.com
Postat av: Karina Jönsson

Hej Viveka!



Tänker på dig!



Många kramar från mig och Arvid.



Hälsningar Karina Jönsson



2010-08-19 @ 10:28:39
Postat av: Kina och Alf

Hej vännen! Vad hjälplös man känner sig. Om man bara kunde hjälpa dig. Vi vill ju att du ska kunna leva ditt eget liv utan begränsningar. Som du kunnat. Igår var vi och Louise (barnfödd i Umeå)i Grisslehamn. Hon köpte lite keramik och jag och Kina inhandlade nyrökt sik. Det blev gott på mackan när vi kom hem. I morgon åker jag (Alf) till Strömstad och den årliga FN-träffen över helgen. Vi höres! Storkramar från oss i Hammarbyhöjden...

2010-08-19 @ 10:39:34
Postat av: Mannen

Älskar dig bara så j.......la mycket,,hoppas du får sova för sur kärringen mitt i mot..Krammmmm..

2010-08-19 @ 22:37:04
Postat av: marg

hej Viveka! skulle bara titta in och säga att jag tänker på dig!!

Hoppas du får sova

Kram och god natt

marg

2010-08-19 @ 23:18:11
Postat av: Niclas

Hej Viveka!

Tråkigt att du behövt åka in igen på sjukhuset. Tänker ofta på dig. Hoppas att det gick bra med venporten så att du får i dig droppet för att få bättre kraft o ork. Vi håller alla tummar. Sänder som vanligt kramar och hoppas att du blir piggare nu!/N

2010-08-20 @ 00:53:30
Postat av: marg

Hej kära Viveka!

Hoppas din operation av venporten gick bra. Så du kan få näring och blir starkare igen.

God natt min vän och sov gott

Jättekram

marg

2010-08-20 @ 23:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0