Måndag 21 sept

Först och främst, grattis lilla mamma Olga, 96 år idag! Hoppas att din dag blev trevlig med många glada skratt och fina gamla sånger.
Jag har jobbat idag och fick veta att jag ska flytta....ska byta rum alltså. Vi är ju trångbodda i hangar 86 så jag ska flytta till ett mindre rum. I mitt nuvarande skall två ev tre killar få plats. Dom är ju vana att sitta trångt, vi tjejer har ju så mycket saker som tar plats.
Det blir nog bra när det blir klart. Men nu börjar det igen, "striden" om mej! Ledningen vill ha mej som skvadronsassistent och divisionen vill ha mej kvar. Ett guldläge för löneförhandling! Och jag som är sjukskriven 50%. Det är nu man vill klona sej! I dagsläget jobbar jag ju lika mycket för dom båda avd. Det är roligt vilket som. Alla är lika trevliga.
Men just nu ligger vi, maken och jag, i sängen på våning 7 på Hotell Björken  vid Umeå universitetssjukhus. Ska få min första behandling av Avastin och Interferoner. Vet ej hur jag reagerar på det. Det lär väl märkas i morgon.
Vägen hit var becksvart ska jag säga. Väldigt mörkt med den svarta asfalten och vägarbeten hela tiden. Men det tog 2 tim 40 min så det gick ju bra.
Nu har vi tänt ljus och druckit ett glas rött (medicin) så nu blir det natti natti.
Ska ta prover kl 9 i morgon och då får det ju inte vara så mycket rödtjut i blodet.
Godnatt på er alla mina bloggläsare!
Viveka


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Åååh, vad jag tänker på dej/er - hoppas du svarar bra på de nya behandlingarna. Har berättat för Johan, Elin o Hanna hur du har det och dom hälsar med många kramar naturligtvis. Stor kram från B-M

2009-09-22 @ 23:15:47
URL: http://kronidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0