Helgen 19-20 sept

Ja det blev lingonplock  igår och vädret var fantastiskt. Vi gick i bara T-shirt, jo jo vi hade byxor också!
Toril. Rolf och jag, vi fick ihop 45  liter. Men lingonen var så ojämt moget  ganska mycket blöta och övermogna eller så hade det varit frost. Skit samma, en himla massa sylt blir det i alla fall.
Mina  fina välartade barn ska få några burkar var så klart.
Vi åkte upp till Kronidan, åt gott i grillkåtan hos bror och svägerska. Elin följde med, det var nog sista svängen med Dagny innan vi vinterställer den. Besökte även Åsa och Lars för att kolla in den nya kaffemaskinen och Åsas nya frisyr. Det blev  MVG på båda.
Gjorde en stor tårta till mamma och hennes vänner på Bjärka, det var uppskattat. Lite presenter och blomma.
 Väl hemma igen så rensade vi alla dessa bär så nu förmodar jag att det blir en massa röda syltkulor som kommer att flimra framför ögonen när jag ska sova. En massa sylt är också kokad, resten i morgon.
Ska jobba hela dagen och  på kvällen åker vi ju till Umeå. Min behandling med det nya påbörjas på tisdag.
Ska försöka lägga in en bild på min mamma. Hoppas att det lyckas. Annars måste jag konsultera Elin, min lilla datafreak.
Kram och godnatt
Överstinnan

Mamma 96 år den 21 sept. Här får hon tårta.
Mamma Olga fyller 96 år den 21 sept.  Här får hon tårta.Mamma Olga 96 år den 21 sept.


Kommentarer
Postat av: marg

Hej Viveka!

Vilken söt mamma du har, och smaskig tårta.

Vad ni har varit flitiga och plockat så mycket lingon.

Vi var på kalas i går, god mat och trevliga vänner.

Lycka till med den nya behandlingen på tisdag, jag håller tummarna!!! Inga elaka biverkningar får det bli!!!

Kram och god natt marg

2009-09-20 @ 22:39:35
URL: http://margarete.hultin.cc
Postat av: Ingela

Hemma efter fyra dagar i Mellansel.Börjar bli lite tröttsamt att köra,men vad är att göra.Har varit ute och plockat svamp,kantareller och trattisar.Av en tjej fick jag även svart trumpetsvamp.Härligt,att Du mår skapligt.Din omsorg av Din gamla mamma är otrolig.Hon ser inte en dag äldre ut,trots att det är flera år sedan jag träffade henne.Hoppas att den nya behandlingen passar Din kropp bättre.Bamsekram Ingela

2009-09-21 @ 10:16:19
Postat av: Carin Hessmo

Hej Viveka!

Ett tag sedan jag hörde av mig. Fina bilder på dig och din mamma. Trots alla besvär så ser jag att du är dig lik. Du är lik din mamma också, det syns ju. Herre Gud, vad du står i. Förstår inte varifrån du tar all kraft, rent otroligt. Fast du är ju en sån person så det är ju inget nytt i sig. Jag är inne i en speciell tid nu, det är mycket på gång. Först och främst fyller ju Per 70 år tisdagen den 29 september. Jag ska städa och baka innan dess. Sedan är det ju bara 14 arbetsdagar kvar för min del, den 30 oktober drar jag ur proppen till arbetslivet. I alla fall arbetslivet på F 21 där jag tillbringat 26 år. Sedan blir det andra bullar. Spännande.

Hoppas det går bra för dig med nya medicinen.

Ha det så gott.

Kramar

Carin

2009-09-21 @ 18:00:54
Postat av: marg

Hej på er, nu är ni väl framme i Umeå.Jag håller tummarna för imorgon!! Och inga elaka biverkningar!!

Sov så gott!

Kram till dig och Rolf marg

2009-09-21 @ 22:41:03
Postat av: marg

Hej, tisdag kväll, undrar om du fick åka hem eller är kvar i Umeå.Och hur mår du?

Jag har varit på vc och lämnat lite prover och på stan med en kompis och fikat. nu är det bedtime.

God natt min vän, sov gott kram

marg

2009-09-22 @ 22:36:05
URL: http://margarete.hultin.cc
Postat av: Jullan

Åååh så mysigt att äta i grillkåtan, längtar hem nåt oerhört. Ska inte hem förrän till jul, känns länge till dess. Lilla Farmor vad söt hon är och vad de ser ut att trivas när de får tårta. Du är verkligen duktig. Hoppas allt går bra i Umeå. kram Jullan

2009-09-23 @ 11:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0