Fredag 18 sept

Förlåt Ulf att vi missade din födelsedag i går! Men grattis grattis i efterskott. Ni har det härligt runt om i dom grekiska öarna har jag förstått.
Vi å andra sidan har haft en härlig kväll med Alf B, halstrad strömming, färsk potatis, (tack Hultins) och alla tillbehör.Den som saknades var naturligtvis fru Bengtsson.
Vaknade av telefonen i morse. Har sovit väldigt  bra i natt, inga svett- eller pinkattacker som störde, bara en massa konstiga drömmar men det har jag alltid haft.
Efter rutinerna blev det en promenad ner till stan, klippte mej hos Hanna, träffade Karin och vi begav oss till marknadsområdet i svinkylan. Herre gu det var ju sol och varmt när jag gick hemmifrån och nu fick man storma in på Coop och dricka skållhett te för att få lite värme.
Vilade en stund och sen gick vi lös på strömmingen. Blåbärskaka med grädde efteråt var inte helt fel.
I morgon om allt är OK ska jag och Toril plocka lingon sen åker vi, maken och jag till Kronidan. Mamma fylller 96 år!! Lilla lilla mamma, vad gammal du har blivit, och  ett virrvarr i huvet är det. Men sångrösten finns kvar så vi hoppas på en sångstund på söndagen.
Nu ska vi se på Dirty Dancing....igen!
Kram och hej
Överstinnan


Kommentarer
Postat av: marg

Hej, hoppas det är uppehåll imorgon. Kollar också av och till på dirty dancing, har sett den flera gånger. Nu ska jag ta medicin och hoppa i säng, hoppa och hoppa. kolla på min blogg ang. potatis

god natt sov gott

marg

2009-09-18 @ 22:49:40
Postat av: marg

Hej, har just kommit hem från en god middag hos goda vänner. så nu är det väl sängdags. Potatisarna med röda ögon heter king edvard och är de smakrikaste enligt vår potatisprovning.

God natt och sov gott

kram marg

2009-09-20 @ 00:30:36
URL: http://margarete.hultin.cc
Postat av: Marléne o Ulf

Du ska inte be om ursäkt för det, Ulf vill ju inte bli uppvaktad för då tror han att han inte blir äldre :) Men han hälsar o tackar så mycket.

Min pappa började för några år sen o säga att vi inte skulle gratulera han på födelsedagen utan beklaga sorgen... han säger att vem vill bli gammal o mer orkeslös.. Även om det låter tokigt så har han ju lite rätt trots allt ;)

I morron så ska vi åka till Mykonos o titta på den ön. Vi trivs bra, värmen är kvar men inte så intensiv som i början.

Hoppas du fått veta nåt klokt från Umeå nu o att de var snälla o trevliga med dig.

Stor kram från oss

2009-09-20 @ 17:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0