1 sept, Grattis Anita R och Robin!!

Ja dettta var ju också en dag, inte särskilt rolig. Vaknade i morse, biverkning nummer 10 hade anlänt. Magen värkte, inget hjälpte. Kände mej allmänt risig. Och jag som bokade resan igår...
Ringde Umeå och det bestämdes att jag skulle ta mina prover idag istället för nästa tisadag.
Snabbt ner till VC, fick väl vänta nån ½-timme, hem och raka spåret i horisontalläge. Onkologen ringde och hon var tveksam om det verkligen var av medicinen jag mådde dåligt, hon trodde på en infektion i stället. Fan fan fan tänkte jag, vi vill ju till Cypern!
På eftermiddagen  kom provsvaret. Det var som väntat väldigt dåligt, dom vita hade gått ner ytterligare, varpå jag rekommenderades att bege mej omg till Sunderbyn. Sagt och gjort, Åsa kom så lägligt så hon körde mej med sin nya fina bil till "huset". Nu hade jag fått benvärk också som tilltog undan för undan. Prover togs och läkaren meddelade att det skulle bli inläggning på Avd 51.
Nu hade jag så ont att jag blev förvirrad, trycket steg, fick slutligen en rejäl dos morfin intravenöst.
Sen kom det nya provsvaret och det visade att dom vita hade gått upp till 3,0 och inga tecken på nån infektion,ingen feber, alltså vem ska man tro på?
Jag var naturligtvis glad att slippa bli kvar, men vems provsvar hade jag fått tidigare.... eller??
Nåväl, jag är hemma och fått pytsa in lite mer morfin för det höll inte så länge.
Nu snurrar det lite ooch ögonen vill bara falla igen. Jag hoppas att natten blir lång skön och smärtfri.
Godnatt!
Ö-innan


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Ååh, vad fruktansvärt frusterande med olika besked! Man blir rent förb... Att du orkar, du är verkligen beundrandsvärd! Pratar du med Anita nångång, så hälsa o gratta henne på födelsedagen.

Stor stor kram från B-M

2009-09-01 @ 23:46:18
URL: http://kronidan.blogg.se/
Postat av: marg

sjukvården är inte vad den borde vara.Klart ni ska komma till cypern, som är kärlekens ö. Där bodde och trivdes jag ett halvt år. Åk till afrodites källa och ta dig en slurk, så blir du för evigt ung

kram och god natt

marg

2009-09-02 @ 22:44:08
URL: http://margarete.hultin.cc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0