Torsdag 29 okt

Jag har badat inatt, i svett alltså. En gigantisk svettattack förmodligen var det cortisonet som skulle ut ur kroppen.
Himla otrevligt när det blöta blir kallt, för då blir det vansinigt kallt.
Men bara byta och tvätta kuddar och täcken.
Ringde Umeå i morse för att få prata med Erika men naturligtvis så ringde hon inte upp. Jag vill inte åka till Umeå på tisdag så därför ville jag säga det till henne. Jag ska ju ha min sista(!?) behandling  till veckan och meningen var väl att jag skulle få den i Umeå. Men jag kan lika gärna ta den i S-byn. Sen vet jag inte hur dom har tänkt fortsätta för mina tumörer växer. Tänk i augusti sa Erika att dom var " så gott som borta" och nu blir dom bara större och större.
Idag  for jag till jobbet efter lunch. Vi har överlämnat 6000 kr till förmån för bröstcancerforskningen. Vi blev intervjuade och fotade nere i hangaren. Vad duktiga vi varit, det tyckte dom från Norrbottens Kuriren i allafall.
Gick en snabbis genom Enter Gallerian, massor med folk, ganska skrälligt, men fint. Ska kanske dit i morgon.
Tittar på Rosabandetgalan och man känner verkligen med dom drabbade. Jag vet ju vilken ångest och rädsla det finns där, varje dag utan att omgivningen vet om det. Man skrattar med och låtsas som ingenting.
Slutar med dagens citat:
"Om du är på rätt väg- fortsätt att gå! Även en krokig väg leder fram till målet!"
Godnatt alla snälla fina vänner.
Viv


Kommentarer
Postat av: Karin Jönsson

Ja du Viveka du har så rätt i det du skriver. Men fortsätt att gå du är på rätt väg även om den syns krokig, brokig och h-vetisk. Kram tänker på dej/Karin

2009-10-29 @ 21:58:10
Postat av: Gunilla

Hej min vän,

Ville bara önska dej en bättre natt än den förra.

Kram å trevlig helg.

Tänker på dej/ Gunilla

2009-10-29 @ 22:26:22
Postat av: inger

Hejsan min starka vän.

Hoppas att dagen blir bättre än vad natten har varit för dig. Tänker så mycket på dig sänder dig alla min energi så du kan kämpa vidare håller alla tummar och tår ska du veta.Stora kramar Inger.S.

2009-10-30 @ 08:18:59
Postat av: Britt-Marie

Ååh, vad jobbigt du verkar ha det, jag orkar knappast läsa din blogg. Sov gott Viveka - och hoppas du känner dig bättre imorgon osv /Kram

2009-10-31 @ 01:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0