Tisdag och onsdag 29, 30 sept

Två dagar utan att skriva. Kan det bero på att jag haft (har ) så in i h... ont i munnen. Men nu kom jag på jag behöver ju inte använda munnen när jag skriver.
Skämt åsido, det har varit enormt mycket. Jag kunde inte åka till jobbet i tisdags, kunde inte prata men kunde så pass få en tid till Björknäs VC och ta en massa prover. Umeå ringde och sa att jag skulle genomföra min behandling på cytostatika trots mina besvär (Varför bytte hon sort när Sutent gav så bra resultat?) Ständig fråga.
Bokade en tid på öron-näs-hals, kl 13 onsdag. Genomled hela tisdagen med munnen full av sår. Hoppades på penicillin.
Onsdagmorgon, taxi till Sunderbyn (körförbud efter beh) hela beh tog 3½ timme, fick springa till nästa besök kl 13. Undersöktes men dom konstaterade att det var biverkningar av Torisel, så inget penicillin. Blä! Blev skickad till Roger B, min absoluta favorit. Han är tämligen upprörd över onkologens hattande med olika behandligar. Han ska ta upp det vid nästa videokonferens och bad mej att avboka nästa veckas behandling. Han tycker att jag kan gör 2 mån uppehåll utan att tumörerna växer nämnvärt. Jag litar på honom för han har tidigare jobbat på koksverket!!!!!
Hoppades att få hälsa på Maria men hon har besöksförbud pga sina låga vita. Stackars lilla vän. Ante får inte komma in på salen heller. Men nu har han en ny patient i S-byn, pappa Kurt. Den ene avlöser den andre.
Låg hela kvällen med allehanda bedövningsmedel till hands. Kamomillte med honung är åxå bra.
Nu är det torsdag morgon och jag mår MYCKET bättre. Jag funderar på att åka till jobbet en stund. Vill träffa dom tidigare "bortflugna" pojkarna.
Dagen ser ut att bli vacker, det blir solglasögon på.
Kram&hej//Överstinnan


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Kära syster,

Du är beundransvärd, trots allt lidande och bekymmer

så lyckas du ändå hålla humöret uppe.

Imorron åker vi till Luleå på firande av födelsedagar, ska bli trevligt.I övrigt så håller jag på och rensar bort "lite" överflödiga grejer å packar eftersom inför flytten.

Hoppas på en trevlig helg för dej å Rolf.

Bamsekram från mej/ Gunilla

2009-10-01 @ 19:12:39
Postat av: marg

Hej, tack för hallonburken, vi ska smaka och festa i helgen.

Vad skönt att du mår bättre. Ha en bra natt, sov så gott kram marg

2009-10-01 @ 21:19:43
Postat av: Marléne

Hej moster !

Oj oj oj vad du får prova på biverkningar, ska dom aldrig ta slut??? Tur att du är världens starkaste trots allt.

Sänder en stor kram till Ante via din blogg. Han har mycket på sina axlar just nu.

Själv har vi precis kommit hem efter 5 v på resande fot. Vi har haft det toppen. Nu ska bara väskorna packas upp. Men det ska bli skönt med egna sängen i natt.

Stor kram till dig o Rolf

Kram kram kram

2009-10-01 @ 23:21:41
Postat av: marg

Hej Viveka!

Jag hoppas du mår bra idag. Har bara varit hemma idag och smågrejat. Det tar tid allting! Och mitt gympande för både armar och ben tar en evig tid men är nödvändig. Det blir ändå långsamt bättre med rörligheten, men det onda ska vi inte tala om.Men imorgon är en annan dag att se framemot.

sov gott och god natt

stor kram marg

2009-10-02 @ 23:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0