Onsdag 7 okt

Vaknade ganska utvilad och det var inte värst ont. Upp, bädda, duscha, äta (dricka välling) frukost och taxin kom ½9. En 81-årig pratsalig tant var med och hon underhöll oss hela vägen. Det var riktigt trevligt.
Påbörjade för-behandlingen med cortison, tavegyl,koksalt och skulle precis få Torisel när "min" Roger B kom och sa att jag hade alldeles för dåliga vita så dom vågade inte starta. .
Men om Umeå hade ringt igår som dom skulle så hade jag inte behövt åka till Sunderbyn....dom har inte ringt idag heller som dom borde ha gjort! Varför måste man bli så förbannad varje dag? När  jag jobbar då sköter jag mitt jobb, men varför kan man numer inte lita på nån annan än sej själv?
Stannade kvar och sov 2 timmar, taxin var beställd till kl 13 så jag passade på och hälsade på x-maken Kurt en stund. Han var pigg, får åka hem till sin sjuka fru i morgon. Fan, alla är sjuka, inte alla men många.
Jag fick en kick av cortisonet så nu har jag målat det omtalade skåpet. Vi har flyttat det till sovrummet, det kommer att bli bra med en TV ovanpå.
Jag har bakat min favorit apelsinkaka så nu ska gubben och jag fika........

Ha en trevlig kväll!

Kram/Viv


Kommentarer
Postat av: marg

Hej, hej! Visst är det konstigt att man inte kan lita på folk, sjukvården eller vad än det är.

Har som sagt kokat äppelmos/kompott idag och mera imorgon. Imorgon kommer smakprov.

God natt min vän, sov gott

kramar i mängder marg

2009-10-07 @ 22:38:00
Postat av: Britt-Marie

Man blir ju lindrigt sagt förb... när du skriver om vilka missar sjukhusen gör genom att inte höra av sig! Usch o fy - men det hjälper ju inte att jag sitter o skriver det :( Icke för ty (vilket jäkla uttryck förresten, vet inte varför det dök upp i huvudet) så har jag skickat torkade trattkantareller till dig idag - hoppas att du/ni kan njuta framledes av dom.

Kramar o gonatt!

2009-10-07 @ 23:18:18
URL: http://kronidan.blogg.se/
Postat av: Alf och Kina

Hej på dig vännen i viken!

ja, det är som du skriver upp och ner som aktiekurserna men nån j...la gång ska det väl fortsätta uppåt. Vi ser i alla fall fram emot att få träffas i november här nere, där hösten visar sig från sin vackraste sida med röda lönnar och gula björkar och aspar. Och klar luft. Kylig visserligen, men frisk.

Vi har ätit lite fisk i Hötorgshallen idag och suttit och studerat folkena i ett fik vid Vasagatan. Livet rullar på.

Vi höres! Hälsa Rolf!

Kramar från oss i Bajens Rike.

2009-10-08 @ 17:33:43
Postat av: Carin Hessmo

Hej Viveka!



Du har det jobbigt du med alla mediciner och dess biverkningar. Det gäller att vara frisk för att orka vara sjuk. Enda ursäkten dom kan ha är väl att dom är överbelastade med jobb och inte hinner med att sköta sitt jobb som de ska och bör. Alla har ju fått dra ner personalstyrkan, så även sjukhusen och det blir ju patienterna som får lida. Jag tror ju inte eller vill åtminstone inte tro att de låter bli att höra av sig för att dom inte ids. Det är ju så här det blir när man låter personal sluta för ekonomins skull. Man får bara hoppas att politikerna drabbas själva eller deras anhöriga. Det är väl det som måste till innan man inser fakta och låter landstingen anställa den personal som behövs för att vården ska fungera. Jag är så glad och tacksam så länge jag inte behöver vara i händerna på vårdomsorg och försäkringskassa. Det verkar vara alldeles för jobbigt. Man blir ju nästan sjuk av att bara höra hur du och många med dig drabbas.

Hoppas det blir någon ordning för dig i slutändan i alla fall.

Kram

Carin

2009-10-08 @ 22:25:56
Postat av: Ingela

Tack för en trevlig kväll, med mat och dryck.Underbart att se Dig så pass pigg,trots allt Du går igenom.Att allt inte fungerar med sjukvården,beror på bristande rutiner.Undrar hur många medpatienter, som får gå igenom samma pärs som Du? Cykelturen hem gick bra, tur att Sveavägen är bred.Bamsekram och sov gott. Ingela

2009-10-08 @ 23:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0