Onsdag 28 okt Trodde det var Puckens födelsedag, men det var ju igår!!

Vaknade  halv 8 ganska utvilad, med mina mått mätt. Taxin kom i rätt tid och jag har numer frikort. Väl inne på cytostatikan så tog jag ingen behandling förrän en läkare från  urologen uppenbarade sej. Jag kände mej som en 5-åring som skrubbat knäna. Nu jäklar ska jag ha besked sa jag till personalen. Det är ju inte deras fel att både Umeå och Urologen är så nonchalanta. Ingen ringde om proverna, ingen ringde om svaret på DT dom har ändrat rutinerna utan att meddela mej. Skit!
Nu kom Gunnar, en grå lång trygg man. Han berättade att en av tumörerna som tidigare var 19 mm var nu 22 mm plus en till i lymferna vid bröstbenet och det  var tydligen ingen katastrof.....för honom....men för mej är det en himla stor katastrof. Att inte min behandling ger nåt resultat är inte acceptabelt.
Jag sa att jag hade bestämt mej att inte åka till Umeå till veckan och då ville han att jag skulle ta det med Erika i morgon.
Fick mitt Torisel och kom hem kl 1430. Tog en lång promenad. Man blir ju lite "hög" av cortisonet.
Nu väntar jag på JanErik som ska komma på besök innan han åker till Kallax för att  hämta Ida, dottern.
Rolf är på avslutningsmiddag med asfaltgänget.
Slutar här med:
"Om du vänder ansiktet mot ljuset så undflyr du skuggorna" Något att tänka på!
Trevlig kväll!
Överstinnan

Kommentarer
Postat av: marg

Hej!

Skulle bara säga god natt. Imorgon far och flyger vi till Berlin men är tillbaka söndag kväll. Tänker på dig. Sov gott

kram marg

2009-10-28 @ 22:47:46
URL: http://margarete.hultin.cc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0