Tisdag kväll 12 maj

Är det nån som är vaken den här tiden, 2250? Jag har precis kommit hem från ett jättetrevligt tjejparty i våningen längst ner i huset. Vi har firat Margaretes födelsedag lite i efterskott.
Det var Britts, Torils och min present , lite sent kanske men ändå
Undrar om killar skrattar lika mycket och gärna om vi kvinnor gör när vi träffas?
Längst  ner bor överste Nilsson, våning 2, överste Hultin, våning 3, överste P. Nilsson, våning 4, överstinnan Viveka. Visst måste  det väl bli så när man bor överst??  Hm.
Dagen har varit  toppen, jag mår förhållandevis  bra, har kollat med Umeå, dom vet inget förrän ev på torsdag om min kommande behandling, Mest troligt  blir det med Sutent, ett cellgiftliknande preparat.
Tills dess får man väl försöka fördriva tiden så gott det går
Jag åkte till Vika och hämtade en fåtölj till jobbet, nej nej, jag bar den inte själv!  "jobbade på" ett tag, faktiskt fram till 16. Härligt, det känns som man bara varit ut och kissat. Allt är som förut. det blev iallafall fint i vårt dagrum, ut med den gamla fula soffan, in med en av två fåtöljer....men inga bullar idag.....

Nej nu måste jag i säng, ska koka ärtsoppa  i morgon och sen  blir det en träff med min syster.
Jag som kan så många citat, varför kommer jag inte på nåt nu??
Då säger jag : God natt och sov så gott, för det ska jag göra!
Kram/Viv och VB

Kommentarer
Postat av: Karin

Gomorron överstinnan !

Självklart är din titel den rätta -du bor ju överst i huset...Härligt med skrattfest igår , det finns ingen bättre medicin. Ha det bra idag, med ärtsoppsfixet. Håll grytan kokande...

Kram, kram /Karin

2009-05-13 @ 07:16:24
Postat av: Kusin Barbro

Kul att du känner dig piggare och håller igång och tjejfester med mycket skratt är en lisa för själen.Här får du ett citat av mig: Gör inga andra dumheter än dem som du har verkligt nöje av.

Kramar från oss.

Barbro

2009-05-13 @ 10:25:44
Postat av: Alf och Kina

Hej Viveka!

Det känns fint att du som vanligt är på alerten i allt du gör. Jag och Kina sköter om kolonilotten i Eriksdalslunden. Jag skickar kanhända ett par bilder på din vanliga mejl, för jag vet inte hur jag bifogar bild i den här kommentaren.

Ja, du kom inte på något citat i går kväll, men det här borde passa: " Att ta medicin är inte roligt, men att ha roligt det är medicin."

Vi önskar dig allt väl, Viveka! Kramar från Alf och Kina och Viveca

2009-05-13 @ 11:20:01
Postat av: Anonym

Den som sover... syndar icke

2009-05-13 @ 15:52:13
Postat av: Kärran

Hej Överstinnan! Vad trevligt ni måste ha haft på er middag. Avseende graderingen så var ju du överst innan de andra .... eller hur!

Går du med mig i morgon? Du kan ju kolla om mellanöverstinnan,Toril, vill hänga med oxå!

Kramar från Kärran

2009-05-13 @ 18:00:57
Postat av: marg

Tack för igår en strålande skrattfest. Här kommer en liten vårdikt:

Jag såg att häggen blommade, det kom en doft av den.

Då gick jag till min älskade och sade se och känn.

Hon stod vid makaronerna och sydde på en klut.

Och när hon lyfte blicken hade häggen blommat ut.

Det var nog innan häggmaskarnas tid.

Sov gott och smärtfritt

kram marg

2009-05-13 @ 22:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0