Söndagkväll- 10 april

Godkväll på er alla bloggläsare!
Ännu en härlig helg. Vi har ju varit i Kronidan hos Jan-Erik och Irene lördag-söndag. Det blev lite murikkamat i grillkåtan och sen blev det bastu för hugade intressenter. Jag älskar att bada bastu och hoppa i älven, men mitt tillstånd  krävde att mitt förstånd skulle sätta stopp för detta den här gången. Det kommer fler bastukvällar. Men J-E, Rolf och Elin badade medan Irene gav mej taktil massage. Mycket  välgörande!
Det är riktigt dåligt med matlusten, fast varm nyponsoppa gjorde susen, tack Irene!  Dags att avsluta kvällen och
eftersom Rolf är förkyld så hänvisades han till  "bubblan" i Dagny, så Elin och jag  fick en egen avdeling.
Nåväl, vi sov allihop till 10. Underbart  frisk och utvilad.
Efter en sen frukost, tog vi på  gympaskorna, Elin och jag och promenerade till mamma, bjöd på lite godis i både flytande och fast form. Hon själv var inte i sin bästa form, men 95,5 år sätter sina spår, hon är jättetrött och förvirrad. Det är svårt att lämna henne, hon blir så ledsen och man drabbas alltid av dåligt samvete.
Väl hemkommen, efter soppa och grannens goda frallor, kom Ante med dagens fiskefångst, så imorgon blir det ungsstekt öring, gott gotti gott.

Nu ska jag i säng, för  imorgon ska jag till jobbet och hälsa på, skitkul!


Choklad krymper kläderna säjer min syster, kan det vara så? Jag som fått åtminstone 20 stora mörka chokladkakor i present...........


Sov gott alla snälla omtänksamma vänner!
Viv & Vita B


Kommentarer
Postat av: elin

tack för en jätterolig helg, men det var tråkigt att du inte kunde basta..

somsagt, det kommer ju mera bastudagar.

jag ska väl också natta nu, kör ut rolf till soffan så han inte smittar dig, hihi !

ha det, massa kramar och pussar.

älskar dig ! :)

2009-05-10 @ 22:28:14
Postat av: elin

tack för en jätterolig helg, men det var tråkigt att du inte kunde basta..

somsagt, det kommer ju mera bastudagar.

jag ska väl också natta nu, kör ut rolf till soffan så han inte smittar dig, hihi !

ha det, massa kramar och pussar.

älskar dig ! :)

2009-05-10 @ 22:56:53
Postat av: marg

Hej, har haft en lång dag vaknade kl.6 och kunde inte sova mer. gick upp och gympade och sen ut på en promenad. Det hade slutat regna och det var underbar luft för astmatiska andningsorgan. Fåglarna sjöng och jag gick en ordentlig promenad.

Har också cyklad på innecykeln och kände mig jättespänstig.

Nu är det natt och sovdags för imorgon väntar jobbet.

Ha det bra och sov gott god natt och kram marg

2009-05-10 @ 23:45:25
Postat av: Karin

Hej kompis!

Synd att inte vädret var bättre på premiärturen med Dagny. Dina pojkar på jobbet blir nog glada när "Mor" kommer på besök...de är ju van att du fixar det mesta:-)Ha en bra och förhoppningsvis smärtfri dag.

Kram, kram / Karin

2009-05-11 @ 07:58:52
Postat av: marg

Hej, hej,

hoppas du har haft en bra dag hos dina killar på jobbet. här har det varit som vanligt, jobb, gympa, cykla till TV.Vår snälla granne kom med nybakade bullar. Mumsigt! Tack, tack.

Nu är det bara att hoppa i säng.

Sov gott och smärtfritt kram marg

2009-05-11 @ 22:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0