Sjuttonde maj!

För 45 år sen den här dagen hade förvärkarna satt igång och 24 timmar senare föddes Åsa. Det är ofattbart vad tiden går fort, alltså i morgon fyller hon år min flicka.
Sovit gott i natt, inga förvärkar där inte! Fick mitt första kontaktanrop via Skype och kunde för första gången koppla upp ett videosamtal. Det var Alf och Kina, så kul att se varandra när man pratar  men man satt ju där okammad och lurvig, men kläder på iallafall!
Full av energi, lyckades jag få med mej  maken ut på stavgång till Pagla. Fantastiskt väder, fåglarna sjöng för oss när vi stakade oss uppför ballongbacken. Hela proceduren tog 1,40. Bra!
Vidare per citroen till Kusån och fika, hem igen och det blev en invigningsceremoni m a a grannarnas växthusbygge. Asti Cinzano i glasen,  inte dumt alls! 
Vi har haft vårt första möte i Bastuklubben, inget bra namn direkt, men vi kanske  får tips från mina bloggläsare. Karin brukar vara en fena på att komma på roliga namn, så tänk till nu!  Vi hoppas på att invigningen av bastun ska bli innan midsommar iallafall. Ska bli riktigt  häftigt!
Jag mår bra, känner bara lite trötthet i kroppen efter motionen men det går över. Tar allt mindre medicin nu, jag får så mycket kärlek och omtanke och det läker allt!  Ante och Elin har varit hit och kramat mej, det värmer.
I morgon startar telefonterrorn jag ska idka mot sjukhusen och Försäkringskassan sen bär det iväg till Bredåker, jag ska umgås med Åsa hela hennes födelsedag, Ska bli kul!
Får nu önska er alla en riktigt lång och välgörande nattsömn!

Överstinnan sover i gula satinlakan.........

Kram & Godnatt
Viv

Kommentarer
Postat av: Klara

hej momo. det var skönt att höra idag att du mår bra och att du är pigg, hoppas nu att du får fara till umeå och få din första behndling så att du blir av med sjukdommen snart. ska klura lite på ett namn till eran bastuklubb ni har...=)

nu ska jag se söndagsparty, sen hoppa i sängen ska kliva upp i tid imorgon hade jag tänkt mig...;)

syns imorgon,

massor av pussar och kramar

2009-05-17 @ 22:13:00
URL: http://klarrissa.blogg.se/
Postat av: marg

Tiden går klockan slår du är 17 år, nä så var det ju inte, men tiden går i alla fall. Vi har varit hos Eva och fått en mycket god middag. Sanna hade gjort en jordgubbstårta, hennes sambo hade sagt att det var morsdag idag. Men jordgubbstårta kan man äta andra dagar också.

Nu ska jag gympa och sen skutta i säng.

Ha en god natt och sov gott

kram marg

2009-05-17 @ 23:12:07
Postat av: Mattias

You go girl!!!



Gött att du är på bättringsvägen, trist bara att din fabless för stavgång inte är botad, trodde medicinerna skulle ta hand om det;-)! Skoj åt sidan som en god väns pappa brukar säga, skönt att du är tillbaka, du får inte oroa en sådär, vem hade du tänkt att jag skulle munhuggas med på väg till Kallax?!?! Skulle jag åka själv eller?!?! Skulle inte tro det, nänä, nu är det bara att du ser till att bli frisk, så drar vi igång samåkningen i februari igen... Kramar i massor och hälsningar från din korrespondent i bortre Asien...

2009-05-18 @ 02:25:26
Postat av: Monica & Mats

Hej moster!

Skönt att Du är på benen och med stavar igen, Du får väl ta det lite varligt med maken så Du inte har ihjäl honom i motionsspåret!

Vilken underbar helg det varit här uppe i Norrbotten, krattat gräsmattan, matat blommorna med koskit samt suttit och slöat i solstolen en stund - härligt är bara förnamnet!

Må nu så gott, själva sticker vi på solsemester för att verkligen "maxa" starten av sommaren!

Kram Monica & Mats

2009-05-18 @ 08:26:47
URL: http://kronidan.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hej kära "syster",

Hoppas nu att du rämjat till ordentligt åt dom berörda i Sunderbyn så du får tid snabbt här i Umeå å få påbörja behandlingen. Du är verkligen beundransvärd med din träning!

Min träning i helgen har besått av balansgång på en större pall å målat alla sidor på bräderna som var omålade i uterummet. Har ochså krattat gräset å pysslat lite allmänt ute,vi har ochså haft kanonväder. I övrigt har vi bl.a, varit till Vindeln å träffat timmermannen,stugan är försenad två veckor men som kompensation så följer han med till Ammarnäs å hjälper oss med upptimringen, vilket blir jättebra. Nu kallar plikterna här hemma, lite pyssel inför Ammarnäsresan på onsdag.

Sköt om dej å kramar från mej.

Gunilla

2009-05-18 @ 17:51:07
Postat av: Karin

Gokväll frun!

Vad ni är duktiga på att stava....Skönt nu oxå innan mygg-eländet börjar anfalla. Det här med er bastuklubb kan bli knepigt att döpa , men vi får ta oss en funderare...Det gäller att hålla ångan uppe!Oj, vad gött att få sova i satin-säng...

Kram på dig Överstifrun / Karin

2009-05-18 @ 19:39:50
Postat av: marg

Nu är det natt.Steg upp kl sex kunde inte sova. Jag gick ut på promenad med en stav!Men det går också fast jag kände mig lite sned.Inga lektioner idag. Gick på Rotary på nya Bodensia. Maten var god.

Gick sen med kompisar på Hansons uteterass eller vad man ska kalla det. Det var soligt och skönt och vi satt där länge och väl.

Hem med bussen sen. Medan jag väntade på bussen hann jag köpa en tröja, med blommor på.

Men nu ska jag sova för imorgon är det jobb igen.

Hade du trevligt på Åsas födelsedag?

Sov gott och dröm nåt vackert, krama guben

god natt, marg

2009-05-18 @ 22:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0