Onsdag-en sån där dag.... 6 maj

Ännu en natt när man sovit gott och länge. Maggan och jag gick upp vid 0730 och åt lite frukost,
sen körde "vi" träningsprogrammet med mina ½-litershantlar. Man tager vad man haver!
Fick vänta på ronden till efter 10, men sen bar det iväg runt "Palatset" i surregn.
Margarete kom och vi skulle äta lunch nere i Centralhallen, men det var 60-70 pers i kö så det blev en sallad från cafeét. Vi åt i mitt förnäma rum nr 15. Nu vet jag hur det känns när man bestämt träff med någon och han kommer inte!  Det var smärtsamt (!) för det var smärtläkaren som uteblev. Någon annan fick bli hans "stand in" så nu är Maggan låg, 2ml/tim, inför vå skilsmässa i morgon. Ska bli skönt att slippa denna efterhängsna "dam".
Sara,min lilla gravida flicka kom på ett besök och sen kom Pontus och hämtade henne. Hon var hos mej när dr Fabian överlämnade resultatet av konferensen dom haft idag med Umeå. Skönt att inte vara ensam. Klart är att all fortsatt behandling ska ske från Umeå. När det blir är oklart.  Men jag siktar på att åka till Prag den 4 juni iallafall.
Ante & Elin har varit här. Hon är så duktig hon har visat mej hur man lägger in bilder i bloggen. Inte kunde jag det, har väl aldrig ens haft  en blogg förut. Och som vanligt och efterlängtat , makens och min lilla vilostund i min säng.
Nu är det dags att göra kväll!!
Kram & Godnatt!
VB+V


Kommentarer
Postat av: Nicke Lilltroll

Hej "Kexet"!

Ligger du där och smular... :-)



NU har jag äntligen hittat din blogg!! Var ju borta hela förra veckan(UTAN INTERNET... tror det vore tufft för "dagens ungdomar"), men nu e ja tebaks!!



Fick lite mer energi när jag pratade med dig igår (Du är ju bara helt fantastisk!!).

Hoppas att få möjlighet att komma och besöka dig snart-de e ju ett tag sen nu...



Var rädd om dig "MOR" och alla pojkarna på jobbet hälsar så mycket!



Cat, Jossan och Hanna hälsar också från "Björns"!!



Kramar



Nicke



2009-05-07 @ 08:51:27
Postat av: Niclas och fam Sjö

Hej Viveka!



Nu har även "fam Sjö" hittat till din blogg - kul att höra hur du har det. Vi har tänkt så mycket på dig och Rolf!



Det är härligt att höra vilken energi du har och att du är positiv. Vi måste instämma med föregående kommentarer till dina bilder, - ni ser verkligen ut som två nykära tonåringar! ;-)



Vi önskar dig lycka till i Ume' och tänker på er alla! Kram från Niclas, Jeanette, Samuel och lilla Sophia :-)

2009-05-07 @ 09:32:56
URL: http://kronidan.blogg.se/
Postat av: Fia Swedengard

Hej Viveka

Så bra att Rolf berättade för Björn om Din blogg, nu vet vi vad Du återigen har gått igenom. Det är härligt att höra att Du nu är uppåt igen och att Du till och med skall åka till Prag. Många hälsningar och kramar från Fia och Björn

2009-05-07 @ 10:41:51
Postat av: marg

Hej Viveka,

har precis skickat hem mina elever och ätit hemkokt blomkålssoppa, halvgott.

Igår kväll skrev jag en kommentar till dig och med en farlig hastighet försvann den. Jaha då skrev jag väl en till och den försvann tydligen också trots noggrann planering. Så nu snurrar dom väl på en satelit nånstans däruppe i tid och evighet.

Solen skiner lite försagd och jah ska ta mig en cykeltur på motionsbiken.

Ha det så bra kramar marg

Har du förresten fått mitt bildspel om alla planeter?

2009-05-07 @ 12:59:00
Postat av: Klara

Hej momo.

Ser att allt blir bara bättre och bättre, kan inte komma och hälsa på någonting just nu har åkt på en förkyldning som heter duga men jag jobbar iallafall, du ska veta vad bra kokboken jag fick av dig är. super god och bra mat till och med mats har slutat ta socker i kaffe och the´ för han vill ha resultat, när nu förkyldningen har släppt så ska jag ta mina stavar och gå ut och gå varje morgon hade jag tänk, här ska brännas kalorier..=P

Nu är det säker en miljon stavfel men det struntar jag i, hihi.

Många pussar och kramar från oss.

2009-05-07 @ 14:02:39
URL: http://klarissa.blogg.se/
Postat av: Carin Hessmo

Jag måste bara säga att det var kul att se bilder på dig. Man gör sig en föreställning att med tanke vad du gått igenom så tror man att det måste vara mycket synbart att man är och har varit väldigt sjuk. Men, det syns inte mycket att en sjuk människa på bilderna. Visst, lite smalare om kinderna men annars ser du ut som om du vore hälsan själv. Det var skönt att se. Snart måtte du väl ändå få fara hem och sova i din egen säng. Det blir förstås en del resande till Umeå men bara att få komma sig iväg från sjukhuset måste ju vara härligt.

Lycka till med allt.

Carin

2009-05-07 @ 19:10:55
Postat av: Karin

Gokväll Frun!

Tur att du har Elin, den lilla sockerskorpan, som hjälper " gammel-farmor" att fixa bilder på bloggen:-) Hoppas att du har kunnat göra slut med Maggan idag....Hon var så besvärlig med slangen:-)

Sture har säkert funderat när du ska komma hem! Har han skaffat nån ny fru ? Träna på med dina hantlar och njut av den goda och färgstarka sjukhusmaten:-)

Folke Vaccin hälsar...

Kram x2 karin

2009-05-07 @ 20:40:41
Postat av: Granen

Hej vännen! Sara är en klippa, så gott att höra hon var där. Såg Rolf ge sig av just som jag kom hem. klara sa ni skulle iväg ovh äte ngt gott. Hoppas ni gör det! Dumpa Maggan noch komma hem imorgon? Hoppas! Vi väntar med stora kramar och tomma fat, efter allt gott ni lämnade in under helgen...Prag om en månad och sedan ska vi alla få träffa Hjördis också:)Hörde det skulle bli 15C imorgon. Som gjort för att gå ut med nå´t gott i korgen! Sov gott/T

2009-05-07 @ 20:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0