Första arbetsdagen, 50%, 19 maj

Hej allihop!
Vaknade tidigt, kände mej som en skolflicka som skulle börja sin första dag i skolan. Trampade mest runt, väldigt vad jag hade gott om tid och jag skulle hämta Micke 0640. Jag var uranför hans hus redan 0625!  Sa till mej själv, hördu det går över!! Första briefingen på över 2 månader.  Satte på mej stegräknaren och sen började arbetet! Efter tre turer runt F21, förrådet, kanslihuset , biblioteket så lyckades jag få ihop över 6000 steg. 
Dagen förflöt, jag fick en massa uträttat och sen var det dags att åka hem.
Första stopp blev brevlådan, men inget brev från Umeå idag.
Nåja på med fort-skorna och bråttom-byxorna träffade  vasaloppsbrudarna vid Björknäs och sen bar det iväg.  en och fyrtio senare var vi åter på väg hem. det blev över 21000 steg idag! Bra, men  i morgon är det vilodag, bara 4 tim i H86 och ingen stavgång. Stavgångsfjolla!
Maken har jobbat sent ikväll och han är så förkyld så jag vill  inte pussa på honom så mycket, hade inte tänkt att bli smittad .
Känner mej lagom mör i kroppen nu så jag tror att jag knyter ihop snart.
Fick ett tips på nammn till bastuklubben.... ÄLVDOPPARNA  vad tycks?
Må väl och sov gott!
Viv.


Kommentarer
Postat av: marg

Hej,Bra att din 1. arbetsdag förlöpte väl.Jag var ute på stavgång 6.15. Provade med en stav eftersom den onda axeln inte vill hålla i en stav. Det gick skapligt med en stav också, kändes lite avigt bara.

Sen var det lektioner som kändes ovanligt sega idag.

Men nu är dagen slut och sovdags.

Sov gott god natt

marg

2009-05-19 @ 23:47:57
Postat av: Alf och Kina

Härligt att du är tillbaks på jobbet!

Jag och Kina var ute och flanerade igår och råkade då stöta på en tjej som Monas Patrik en gång var tillsammans med - Mallan. Ja, hon heter väl Malin och bodde på Sanden. Vi skickar lite bilder från gårdagen på din mejladress.

Sköt om dig hälsar Alf, Kina och Vivi i Pensionat Paradiset (PP). Bra namn på bastubadarna. Ska klura lite själv...

2009-05-20 @ 06:13:47
Postat av: Karin

Goförmidda! Uppe med tuppen hör jag...Försök att hålla dig en bit från skåningen medan han är förkyld, ni får ta igen det förlorade så småningom...Stegräknaren får verkligen göra rätt för sig MEN låt den vila nån dag oxå !Cykelen vill kanske ut en sväng oxå? Kul att höra att du är på G nu..

Kram, kram Karin

2009-05-20 @ 10:12:06
Postat av: Gunilla

Hej Viveka!

Va kul att du fått börja jobba igen,speciellt när du trivs så ofantligt bra ditt arbete. Tänk om alla gjorde det!Va mycke som skulle bli uträttat!

I eftermiddag styr vi kosan västerut.

Ha en riktigt skön helg tills vi hörs.

Hälsa "snorvalpen"!

Kramar till Er / Gunilla & Sune

2009-05-20 @ 11:21:58
Postat av: Anonym

Hej Viv! TAck för genomköraren igår! Det var skönt. Jag tycker även att det är kul att de andra Vasorna hänger med. Mycket snack och en hel del skratt.

Älvdopparna var ett bra namn men nu kom jag på ett annat, Vattuskräcken, kan det va nåt?

vi ses i kväll vid diktpennan. Kärran

2009-05-20 @ 17:48:37
Postat av: Anonym

Vad tror du om PANNRUMMET eller kanske OFFICERSMÄSSEN II???

2009-05-20 @ 19:15:31
Postat av: marg

Hej, hoppas du har haft en bra dag.Idag har jag bara gympat, ingen cykling och ingen promenix. Tog i för häftigt igår, det straffar sig.

Nu är det sängen som hägrar.

God natt sov gott

kram marg

2009-05-20 @ 23:21:38
Postat av: Ante

Glömde skriva mitt namn kl.19.15.31

2009-05-20 @ 23:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0