Tisdag 30 juni

Hej på er!
Efter denna natt är jag verkligen glad att jag tog tag i mej själv och åkte hit. Jag hade inte klarat av biverkningarna om jag blivit kvar hemma. Jag mådda ganska bra efter några påsa antibiotika och dropp, men sen i natt satte helvetet igång. Frossa och nära 40 grader, jag formligen hoppade i sängen. På med två filtar och ett täcke till. Dagen har varit 4 på en skala 1-10, jag har ätit lite av både lunch och middag. En utav dom gulliga tjejerna som jobbar här bjöd mej på en egenhändigt gjord smoothie av choklad, då brakade ett annat helvete loss, jag fick så ont i magen (laktosintolerant?)spydde som en gris, fick återigen frossa och hög feber.Inga trevliga dagar här inte. Annars har jag sovit nästan all annan tid.Vaknar när dom byter påse till droppet.
Men nåt positivt: svullnaden på läppen är borta, jag ser väl ganska normal ut nu.
Åsa har hälsat på i eftermiddags, hon är inne i bilbytarsvängen så hon hade varit och kutat på olika bilaffärer.
Och nu ikväll har maken och syster varit hit. Hon reser ju iväg till USA i morgon kl 6 från Kallax. Rolf, min älskade make ska gå upp i ottan och skjutsa henne. Nu ska jag återigen inta horisontalläge och lyssna på min talbok och hoppas på att jag klarar mej undan feber- och frossaattackerna.i natt. Jag får en ny påse kl 2.
Gute Nacht och kram till Dej Marg.
Kram också till er andra
Viv, som för närvarande inte är översti..........

Kommentarer
Postat av: Nicke Lilltroll

Hej "Mor"!



Vi åkte ju iväg till Kalmar(!!) i lördags på brandsläckning så jag visste inte att du hade åkt in... Lilla vännen vår!!



Tänker på dig "titt som tätt" och hoppas att du mår så bra det bara går! Ska försöka att "sparka mig i rumpan" och komma förbi och hälsa på dig!

Kanske måste lufta hojen lite... :-)



Jaha, så Hjördis åker hem imorgon! Jag var i Ronneby och "skolade in" SAM på 10B förra veckan, och sen iväg på brandsläckning i Kalmar och Ö-vik över helgen tills idag...



Hade varit skoj att träffa henne (och dig!) nån fler gång innan hon åkte, men måste nog ta henne på orden och hälsa på henne "over there"! Vore kul att åka ett helt gäng i såna fall!!



Var rädd om dig!



Många kramar



Nicke och "Pojkarna"



2009-06-30 @ 23:42:30
Postat av: marg

Hej Viveka,

Hoppas du sover gott. Vi har just kommit hem från Gammelstad och vår bonusfamilj som kom hem från Deutschland med en stor Sachertårta. den var mycket god och såååå mäktig så man orkade bara en liten bit.Nu ska jag nattgympa och prova sova sen. Det blir svårare man blir så pigg av cortison.

Ögonen liksom far upp hela tiden och alla vilda planer som far i huvudet omkring, som på morgonen visar sig helt galna och oanvändbara.



God natt och sov så gott

marg

2009-06-30 @ 23:48:07
Postat av: Sickan

Guten morgen! Nu hoppas vi att jäkelskapet ska vända och du blir piggare.Py pan,idag blir det nog nolla trea ute, och där ligger du och huttrar under dubbla täcken:=)Ingen ordning på torpet...Du har väl nån bra bok att lyssna på mellan slumringarna och ta nån slurp av näringsdryck så kroppen får sin dos...

Kram x 2 / Karin

2009-07-01 @ 08:54:20
Postat av: Fia

Hej min "extra mamma"



Ville bara säga att vi tänker på dig varje dag.

Idag fyller Johan 30, så jag och Liam ska åka och handla lite mat till oss som vi tänkte ha i kväll.

Han var med Johan i Svenstorp och badade i farmor och farfars pool igår. Det tyckte han var ganska skönt och svalkande, det var ju så himla varmt igår.



Kram Fia och familjen!!

2009-07-01 @ 09:26:48
Postat av: Eva

Hej!

Jag jobbar torsd. och fredag 7-15, hör av dej om du vill ha ett kort besök på arbetstid så smiter jag en stund. Hoppas att du mår bättre idag. Kram Eva

2009-07-02 @ 07:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0