Prag 7 juni

Hej igen!
Ja så är denna dag till ända. Det har varit blandad konfekt om man så säger. Vi har vid frukosten igår träffat ett äldre par från Stockholm, som gett oss  info om olika aktiviteter  här i Prag. Men det är mycket  opera och sånt och eftersom det inte fanns i Kronidan så vet vi inte hur det är, jag och min syster. Skämt åsido, vi är väl inte så intresserade.
Så det blir nog nån vattenshow i morgon och det måste ju vara toppen eftersom det regnat så in i h-e. Så nån vattenbrist är det ju inte.
Vi åkte med en  Ford från 1929 runt stan i 40 min, det var kul, sen gick vi över den kända Karlsbron. Åt lunch på andra sidan bron. Tänk det var så lite mat så inte ens jag blev mätt....
Sen har vi "sovit middag" som gamla tanter brukar göra.
Dags för middag, jag är ju tvungen att äta  mina  måltider, så vi gick till Jazzklubben, Där var det så stimmigt så vi fick lämna stället och gå till Palladium igen.
Nu är vi tillbaka  och sängen väntar.

Kram & Godnatt

Kommentarer
Postat av: marg

Hej, det var då omöjligt att få fram din blogg nyss så jag skickade ett godnattmail också.

Här är allt sig likt, kallt och grinigt ute, men trevligt hemma. barnen har varit och hälsat på och Felicia har visat alla sina gymnastiska konster och skrattat och stimmat så ingen fick en syl i vädret. Men hon är så rolig och glad så det gör ingenting.

Vad tråkigt att ni har så dåligt väder.

Bosse är valarbetare idag, men nu hör jag att han kom hem.

Ha det så bra

God natt kram marg

2009-06-07 @ 22:54:38
Postat av: Gunilla

Hej på Er systrar!

Synd att det är ett sånt jäkla väder, det förtar en del av upptäckarglädjen.

Jag och min fästman får tacka så jättemycke för presenten vi fick.Vilka läckra muggar- dom spar vi till stugan.Bygget tar sej,dom har snart timrat 1,5meter upp.

Ett tips- gå på en stråkkonsert.Dom brukar inte hålla på så länge.

Sköt om er flickor å ha det bra!

Kram Gunilla

2009-06-08 @ 21:30:33
Postat av: Vinsalisa

...vill bara skriva att jag läser bloggen varje kväll innan hopp i säng, sover så mycket bättre då....

Hoppas att ni hittatde något snabbt och kärnfullt kulturellt....stråkar, njaa även om Alma spelar fiol...

2009-06-08 @ 21:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0