18 juni- grattis Roger!

 Till att börja med vill jag  gatulera Roger som fyller (har fyllt) 60 år idag. Grattis, grattis!
Ja, det blev som jag sa i går, jag sov till kl 10. Det var väl klokt?  Efter en sen frukost och besök av grannen så begav vi oss, Hjördis och jag, på "The big shopping" på stan. Dollar Store fick äran att ha oss där en stund. Återvinningen fick sälja lite till syster. Hur hon nu ska kunna ta med allt när hon reser iväg. Men jag är så glad att det finns nåt som jag inte behöver bekymra mej om.
Sen ringde Maria, onkologsköterskan från Umeå och ville höra hur jag mår. Tänk vad dom är gulliga på detta sjukhus. Hon gav mej lite tips om hur jag kan eliminera biverkningarna som jag har och dom som troligtvis kommer. Skönt att veta att dom har erfarenhet av detta preparat.
Jag har mått bra idag, jag har inte behövt att ta nåt extra. Måste i allafall  ta en lungröntgen kommande vecka.
Med hjälp av Elin och Hjördis har jag kokat palt, Ante och Maria kom och jag åt faktiskt en hel palt, det var länge sen jag fick i mej så pass.
Partytältet har Rolf och Ante rest upp på gräsmattan, vi är laddade vi är tända...vi ska fira med grannana och deras gäster från Cuba, det ska bli intressant.
Men nu till saken.... vi har invigt bastun ikväll!
Rolf, Elin och jag har premiärbadat! Dom kastade sej i älven, men jag avstod av naturliga skäl.
Det var helt underbart och bastun funkade helt ok.
Nu har syster somnat i soffan och vi ska väl se till att vi kommer i säng, kan inte sova till 10 i morgon igen, we have things to do.... midsommarstången......silltårtan.....hm jag ser verkligen fram emot helgen, bara vädret står oss bi........
Kram & God natt!
Hon som bor överst...

Kommentarer
Postat av: marg

Hej, och glad och trevlig midsommar

marg

2009-06-19 @ 10:29:08
Postat av: Karin Jönsson

Glad och trevlig midsommar önskar vi Er.

Hälsn Karin o Janne

2009-06-19 @ 19:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0