Tisdag 7 juli

Hemma!
Vad skönt att komma hem igen! Var så pigg i morse så jag blev "utslängd" från huset, och Ante min pärla hämtade mej på eftermiddan. Vi hann faktiskt med en snabb sväng på bilaffärer.. och där..... på Dahlqvist Bil stod den där.............den måste bli min!!! En Hyundai Getz -06, hur ska det gå till? Hur ska jag få råd att adoptera denna läckra lilla pärla? Kan man lägga ut en lista på Konsum? Det vore väl inte för mycket begärt? Kommer tid kommer råd, brukar mamma säja.
Väl hemkommen så blev jag sugen på Janssons, så det fick bli en snabb variant, PEKA pot gratäng, stekt lök och ansjovis. Klart!! Skitgott! Det låter som jag äter för tre nu men så är inte fallet, men lite blir det i allafall. Sen myste vi i soffan och skrålade med Uggla i Allsången och nu sover Rolf. Jag steg upp för jag hade ju missat bloggen. Nä, jag har väl lite "jetleg" fast det heter väl nåt annat i detta fall.
Har varit hos tandhygienisten på sjh. Vilken genomkörare, det är bra för den här j--a medicinen skadar ju tänderna också, så det gäller att vara på sin vakt. Nu har jag ett helt skåp fullt med preparat.
Mina armar är sönderstuckna, jag passar utseendemässigt in på nån stackare på Kvinnojouren.
Nä nu börjar han att leta mej i sängen så det är bäst att sluta.
Ska sova länge, länge........
Hipp hopp/Överstinnan

Kommentarer
Postat av: Karin

Tingeling!Vad roligt att höra att du är på G...Ett gott tecken är att du börjar längta efter mat, och Rolf har väl längtat efter "Anderssons frestelse"... Klart du ska ha Hyudaien du spanat in , du har ju spelat "Cittra" nog länge nu!!!Så roligt att höra dina framsteg och lova att du tar en riktig sovmorgon.

Dubbelkramar/Karin

2009-07-07 @ 23:02:39
Postat av: Fia

Go kvälll.

Vad skönt att du har kommit hem. Ikvälll har jag varit i Båstad och kollat på Rix fm festivalen med några tjejkompisar. Vi satt och myste på en filt och drack lite vin i solskenet.



Kram Fia

2009-07-07 @ 23:36:01
Postat av: Alf och Kina

Fint att du är hemma och får äta riktig mat. Undras om det blir sotare så småningom...Vi minns med andakt dessa halstrade småfirrar nere vid grillplatsen vid Luleälvens strand. Härnere är The Lindahls (utom Signe) på besök - Patrik, Maria och Elin. Igår åt vi lunch på Kajsas fisk på Hötorgshallen. I brist på sotare...Sköt om dig. Det kommer kanske ett par blomsterbilder från lotten på din vanliga mejladress. Kramar...

2009-07-08 @ 07:25:10
Postat av: Carina

Härligt att höra ditt gamla jag igen. Jag funderar också på att byta bil men har inte riktigt bestämt mig för vad det ska bli. Denna vecka har vi vår "orkestervecka" så det är mycket sång, musik och fest. Dags att ses snart tycker jag. Vi hörs!

Kramizz

2009-07-08 @ 09:01:36
Postat av: Kärran

Åh vad roligt att höra att du är uppe på benen igen. Du är sannerligen den starkaste kvinna jag vet! Ladda alla batterier så skall du se att allt ordnar sig till sist. Mina alla energier delar jag med mig av till dig. Och här får du en riktigt stor kram via bloggen. Kärran

2009-07-08 @ 10:20:45
Postat av: Vinsalisa

Hyundai forever!!!! Klart du skall ha en Korean, jag älskar min....

Slå en plingeling imorgon så får vi prata om Cava och spikar.

Natti natti!

2009-07-08 @ 21:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0