Söndag 26 juli

Goderafton på er all bloggläsare!
Behöver jag nämna att jag sovit länge idag igen? Det är då konstigt vad det går bra att somna om fast man tycker att man är utvilad. Vi somnade ju som jag befarade i soffan igår kväll, tänk att det inte går att ligga ner och titta på TV. Men den som sover...........
Har pillat lite med krokarna till bastun och lyckats spika upp dom så det ser bra ut. Allt utan missöden, bara det är ju en bedrift. Karin och Roger kom på besök, tack snälla för den goda rökta fisken som säkert räcker i två dar för mej. Maken åkte ju iväg med killgänget till Finland i eftermiddags, så han fick äta middag nån annanstans. Har i allfall lagat en älggryta som han får när han kommer hem igen.
Sitter pall vid vår ordinarie dator och jag har lyckats få in dom flesta e-mailadresserna som gick åt skogen när vi formaterade om datorn. Skulle ju givetvis ha kopierat över dom på en sticka, men  man kan ju inte komma ihåg allt.
Jag har mått bra idag, inga kända symtom på infektion eller liknande, jag äter ju antibiotika, så jag hoppas att det hjälper. lite trött, det blir inga långa stenbärarturer i Pagla ännu...
Den förargliga kolsyrebrännskadan är läkt och jag har lärt mej en läxa, se till att det inte är stock i munstycket!
Nu hoppas jag att det är fint väder imorgon, för vi tjejer ska spela golf och sen blir det bastubad.....
Men först ska jag på provtagning på Björknäs VC.
Det är så tyst i huset, men överstinnan är ännu vaken..men inte så länge till!
Lev  väl!
Viv


Kommentarer
Postat av: marg

hej, nu är vi hemma i huset igen, men vi stimmar ju inte särskilt mycket, maken och jag, så visst är det tyst. I förrgår var ju Felicia här och hon stimmade vådligt mycket.

Vi har varit och firat vår svärson på födelsedagen och träffat vårt barnbarnsbarn Olivia igen, idag.

Nu ska jag skriva några mailbrev och sova om ett tag.

Jag förstår inte hur man kan vara konstant trött.

Ha en god natt och sov gott kram

marg

2009-07-26 @ 22:04:02
Postat av: Monca & Mats

Hej moster!

Hemma igen efter vår storstadstripp där vi båda är överens om att Köpenhamn vann matchen om trevligaste storstad - mycket gemytligt att avslappnat med MASSOR av folk som bara var mest överallt i en rätt trevlig trängsel.

Åhh vad det är skönt att läsa att Du är så pass pigg trots pågående behandling, jätteskönt för Dig!

Må nu så gott i denna fuktiga sommarvärme!

Kram M & M

2009-07-27 @ 10:33:52
Postat av: Vinsalisa

Hemma igen! ....nu återstår bara tvätten och en djungel till trädgård..., men tvätten tar ju "tvätterskan" så jag kan lugnt göra mig upptagen i trädgården...

Jag hade 10 stycken stora gurkor färdiga i växthuset när vi kom hem igår så nu söker jag recept på nätet på "roliga" inläggningar mm. Något förslag? lite röda vinbär har oxå fått komma in, det blir en kaka. Kom och fika! Nej, nu skall "matmor" fortsätta vid spisen.

Kramisar!

2009-07-27 @ 18:57:41
Postat av: adine

hej käraste kusin

kul att se att du än så länge fixar behandlingen. Någon dag denna vecka, jag har inte bestämt mej, åker jag till min stuga. Hoppas på lite blåbär men jag är inte särskilt ihäridg. Det skall vara på nära håll och gott om dem.

Jag tar dej på orden och lever väl.

2009-07-27 @ 19:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0