Söndag 19 juli

Vaknade 0710, toanödig, dock inte utsövd. Somnade om under makens varma täcke till närmare 10.
Nu måste jag berätta: Rolf ringde till en kompis i Skåne och han visste precis hur man skulle sätta upp vindskyddet. Vi hade ju satt det upp och ner. Huxflux så satt det uppe som det skulle. Konstigt att det inte följde med nån instruktion.
En fantastiskt solig och varm dag i allafall. Det blev ju ingen golf idag så vi passade på att sola lite bakom vårat nya vindskydd. Vilken skillnad på värme det blir. Tog en liten cykeltur innan vi packade ihop och drog ut på stan. Vi skulle äta på Capsicum, men det var naturligtvis stängt, så det blev en liten bit pizza i stället.
Det har varit en underbar helg, lugnt och fridfullt, trots att gubben spöat mej i både skitgubbe och golf.
Men han måste ju få vinna nån gång han också.
Nu har vi duschat och är redo för sängen, ska bara hälla upp rabarbersaften jag kokat.
Måste upp tidigt, för jag ska lämna prover på Björknäs VC i morgonbitti.
Vi ska fortsätta lyssna på Paasilinnas "Uppdrag-Skyddsängel" innan vi somnar.
Kram & Godnatt.
Överstinnan ......


Kommentarer
Postat av: AnnaLisa

Hej Viveka,

Nu är min semester slut och idag var det en riktigt fin dag som avslutning. Ser att du också lyssnar på Pasilinna. Det är våran favvo också. Jag kan inte fatta hur han kan ha sådan fantasi.

Har båda barnen hemma och sedan blir det Gotland. Kanske det blir en tur ned i höst tillsammans med moster Anita - om tiden räcker till förstås. Kramen!

2009-07-19 @ 21:38:42
Postat av: marg

Hej

vad fint att ni hade det bra på ert veckoslut. Vi skulle gå på Norrig. med vänner igår men de ångrade sig och bjöd hem oss istället, god middag och goda viner, mums.

Inatt har vi fått ett barnbarnsbarn som kom lite i förväg. det var skönt för då slapp vi vänta på henne och vrida våra händer.

Jag blev så glad så jag hoppade på stolen och höll på välta.

Nu god natt och sov gott kram marg

2009-07-19 @ 21:51:03
Postat av: Ingela

God kväll.Vad skönt att helgen varit bra.Vi har haft besök av Mary och Bernt, så det har varit många glada skratt.Sen måste jag berätta att jag blivit plastfarmor till en liten tös.Hoppas Dina prover är bra i morgon.Bamsekram och godnatt.

2009-07-19 @ 22:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0