Onsdag 1 juli

Hej!
Ännu en dag när man legat helt utslagen, jag orkar helt enkelt inte hålla ögonen öppna. Men, nu händer det saker, först så blir det uppehåll med Sutenteländet tills mina vita blodkroppar har ökat i antal och infektionen är på tillbakagång. Sen blir det att starta igen men då blir det en lägre styrka och då får man se hur jag fixar det. Allt är kaikiloppolainen just nu. Tandhygienisten har varit hos mej och testat olika bedövningsmedel för tungan och svalget där jag har blåsor  och sprickor. Jag har fått tandkräm och tandborste också. Typiskt att när man fått nått bra mot illamåede så är det så ont i munnen så  går det inte att äta ändåa att det. Men i morgon är en ny dag då kanske jag mår bättre.
Det gäller att inte ge upp, men jag måste säga att det är inte lätt. Men det militära talesättet "Allt som inte dödar--härdar" får man anamma, det är inte annat.
Nu slutar jag innan ögonen faller helt igen.
Var rädd om varandra, man vet inte hur länge man har sin familj, sina vänner, syskon.........
Kramizar
Viv

Kommentarer
Postat av: marg

Hej Viveka,

Kvällen har kommit och det återstår bara gympingen och sängen. Jag har skickat ett bildspel till din mail, som jag fick av min vännina i München, jag tycker det är så vackra bilder.

Idag har vi varit och hämtat vår nya bil, den är ganska häftig.

Sen åkte vi till Eva där vi blev hela eftermiddagen och fikade några gånger. De stora barnen kom också så det blev familjeträff igen, visst är det fint när man har barnen i närheten. åtminstone en del av dem. dom andra får vi träffa i övermorgon, härligt.

Sov nu så gott och hoppas att du blir bättre när de minskar medicinen, så du får komma hem igen.

Kramar & god natt

marg

2009-07-01 @ 22:33:54
Postat av: Marléne

Hej moster!

Hoppas nu dina vita små vänner i blodet stabiliserar sig igen så att infektionen ger med sig.

Här i fjällen har jag idag tagit det lugnt framför datorn, min kropp tvingade mig till det efter att jag trodde jag var stålkvinnan på vedbacken igår;) Men när huvudet är dumt får man ju ta det sen, hi, hi

Roade mig då med att boka en resa istället...

I morron får jag storbesök av Victor, han skulle själv cykla från fritids till busstationen, leta reda på rätt buss o betala biljetten själv... han var jätte förväntansfull inför den resan. Det blir kul att få rå om han alldeles ensam.

Just nu ligger Ulf på plågomattan, den där nyheten med alla plastspikar... skönt är det inte.. fast många gillar ju den så jätte mycket. Tur att vi alla är olika.

Hoppas du får en god natt sömn. Stora värmande kramar från oss

2009-07-01 @ 22:58:57
Postat av: Karin

Hej, hej!

Hoppas febern är på tillbakagång och att du piggar på dig så du kan åka hem och sova bakom den breda ryggen på din gube...Idag är det lite mänskligare värme ute och en "kotte" på 4 ben promenerar just över vår gårdsplan.Han får nog heta Arnold och nu får man väl bli fodervärd åt hoooonom:=)Vad Sture ska fundera vart du har tagit vägen, men husse får väl fixa maten...Krya på dig så vi snart kan träffas!

Kram, kram /Karin

2009-07-02 @ 07:50:28
Postat av: Kärran

Hej Vännen! Åh vad du får kämpa! Men jag vet att du är en stark kvinna som har förmåga att ej ge upp!

Det kan ju vara skönt att vila ett tag från medicineringen. Det kan ju fungera bättre efter ett uppehåll.

Ja, själv har jag jag kommit hem från touren. Vi saknade dig alla, vår egen lilla "mamma". Inga sagor på heöa tiden. du fick ju en rapport om första dagens resultat. andra dagen gick deet som vanligt för mig och lilleva.

Det var länge sedan jag skrev i din blogg men nu fick jag lite inspiration igen.

Kramar och krya på dig vännen! Kärran

2009-07-02 @ 08:09:04
Postat av: marg

Hej, det går inte att gå och lägga sig utan att ha skrivit till dig.Jag hoppas du är bättre idag.

Jag har lärt mig msn som Erik har lagt in i min dator och och Eva och jag har skrivit och larvat oss en timme, men nu är det slut och gympa och i säng marsch

God natt kära Viveka sov så gott och bli bättre kram marg

2009-07-02 @ 23:39:44
Postat av: Lena Lundmark

Hej Viveka

Har semester och varit borta ett tag. Är hemma några dagar nu, men törs inte titta upp till dig med tanke på infektionsrisken.

Hoppas verkligen att du mår bättre i morgon, och det kommer att lugna sig nu när de avvaktar litet med medicinen /Lena

2009-07-02 @ 23:57:17
Postat av: Anita Sjöberg

Hej Viveka!

Sänder många kryapådig hälsningar, kan tänka mig att det är jobbigt, men kära vän, jag vet att du har styrkan att klara även detta! Du är så stark!

Kramar från Anita o Janne

2009-07-03 @ 08:32:15
Postat av: Ingela

Käraste Vännen,Du vet att Du är i mina tankar hela tiden.Men Du vet jag och dator,går inte så bra.Hoppas att allt vänder till bättre nu.Bamsekram Ingela

2009-07-03 @ 13:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0