Fjärde juli, Klaras 22-årsdag!

Hej! Dessutom är det Amerikas nationaldag, men vem bryr sej? Här ligger man helt utslagen, låga albuminer och trombosyter. Ansiktet är igensvullet (albuminet) Munnen och halsen ja ända ner till magsäcken är full av sår och blåsor. Infektionen är komplett. Jag får näringsdropp, en sorts vit välling direkt i armen, så jag är inte speciellt hungrig.
Igår tog jag det tunga beslutet att avstå från det jag sett fram emot hela året, Fjällräven Classic. Det känns trist när vi nu kämpat på för att få ihop en fjärde tjej och nu när vi fick in Kicki i gänget, så måste jag hoppa av pga detta  helvete.
Ja, jag vet att jag måste tänka på hälsan först. Men har lite fördomar mot dom som alltid säger : "Nä jag kan inte planera, man vet inte om man lever." Ingen vet väl hur länge man lever. På så sätt kan man aldrig planera nånting. Men  jag ska försöka åka upp och möta dom när dom kommer i mål.
Inatt har jag haft konstiga drömmar, jag drömde att vi  syskon träffades i Vuollerim på en maskerad.
JanErik kom med spark och Mårten satt på, Hjördis och Yvonne hade var sin hund, en brun och en svart. Mamma var en ung och glad danserska i röd klänning med snörliv och jag själv var mitt i alltihop...........men det var som sagt bara en dröm.
Jag har faktiskt löst melodikrysset, det lär väl vara det enda plus detta inlägg jag orkar med idag.
Men jag kämpar på, jag ska ut härifrån inna nästa  veckas slut.
Tack o hej från mej denna gång!
Viveka

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-07-04 @ 11:37:42
Postat av: Åsa Lagerskog

Hejsan



Hoppas nu att du börjar må bättre så att du får fara hem

Vi tänker på dig

Inga-Lill hälsar

/Åsa

2009-07-04 @ 12:22:01
Postat av: Monca & Mats

Näää, nu får dom väl allt ge sig dom där "baciluskerna" som intagit mun & hals, hoppas att det vänder så Du snart får komma hem igen och ut med husbilen!

Vi har spenderat dagen ute i trädgården i kylig blåst och ca 10 grader, kanske inte vad man önskar sig den första semesterdagen - eller vänta förresten semestern börjar väl inte förrän på måndag, det måste väl vara så man räknar - eller hur!? Då kommer nog solen och värmen hit igen!?...

Nu håller vi tummarna för att allt vänder för Dig och Du piggnar till igen, vi tänker på Dig hela tiden! Kramar från Mats & Monica

2009-07-04 @ 18:12:57
Postat av: marg

Hej Viveka,

Vilka roliga drömmar du har. Jag önskar dig att du snart blir bättre. Jag sitter på mitt lilla kontor med öppet fönster. Kan höra Ulf Lundell från Arenan ända hit. Han gapar på. Solen skiner lite men värmen har flugit sin kos.Det är ändå fantastiskt att det är ljust och vackert fast det är kväll.

Delar av min familj har varit på IKEA idag och kommer med min beställning imorgon. Idag har jag inte gjort så mycket och det var ganska skönt.

Ha det så bra och en god natt med fler roliga drömmar

kram marg

2009-07-04 @ 20:31:39
Postat av: Carina

Hej Viv

Har just kommit hem från konserten med Ulf Lundell som jag varit på med min faster. Den var bra men saknade dig när vi rockade loss. Tycker att han fortfarande håller stilen även om det inte blev några "Öppna landskap". Det du går igenom är ett helvete men det kommer bättre dagar. Mängder med kramar till dig och din familj.





2009-07-04 @ 22:37:08
Postat av: Eva

Hej!

Sitter och tar en kvällstitt på din blogg,det har blivit envana att göra det minst en gång per dag nu. Jag läser hur jobbigt du har det just nu...fy sjutton om man kunde trolla...då blev du frisk på momangen och slapp dessa jävligheter!!! Men jag tror på att du fixar detta, bara kroppen får återhämta sig! Hoppas att du får en bättre dag i morgon och att du snart får åka hem. Tänker på dej och skickar KRAMAR



2009-07-04 @ 22:57:59
Postat av: Ingela

Hej Viveka

Tidig söndagmorgon på jobbet, efter min nittonde Ulf Lundell konsert.Än håller Gubben trots sina nära 60år.Hoppas att Du snart är på banan igen och slipper allt elände med dessa hemska biverkningar.Bamsekram Ingela

2009-07-05 @ 08:09:34
Postat av: Karin

Hej Vickan!

Tvära kast i vädret:från Medelhavsvärme till 9 gr idag...Vill att du blir av med mun,och halseländet så du snart kan få styra kosan hemåt.Du är en fena på korsord och melodikryss:-)Hoppas du är så pass pigg att du kan få ta dig nån bensträckare, du som är så van att vara fysiskt aktiv.Krya-på-dig-kramar/Karin

2009-07-05 @ 10:31:28
Postat av: marg

Hej, midnatt råder och sängen lockar. Har farit runt på nätet och letat goda matrecept men det är aktuellt först imorgon.Hoppas du mår lite bättre idag? Sov gott kram marg

2009-07-06 @ 00:05:06
Postat av: Kicki

Hej vännen! Tråkigt att läsa om hur du dåligt du mår. Och inget kan vi andra göra heller, förutom att skriva på bloggen och maila. Vi tänker på dig! Jag blev verkligen glad i går när du ringde. Håller helt med dig, det är klart att man ska planera, hur ska man annars ha något roligt att se fram emot! Förstår också att det känns tungt att avstå fjällturen, men det är nog ett klokt beslut, hälsan måste gå först. Men vi planerar för att du står där när vi kommer i mål :). Jag förbereder nu för fullt och jag går omkring i mina nya fina kängor. Ryggsäck är på väg med bussgods till Boden. Nu kvarstår ett besök på Sixten Nilsson och självfallet en provpackning, men den har Kärran lovat att bistå. Sen är det bara att träna, träna och träna. Vi är fortfarande kvar i Piteå och Borgarudden. Yngsta sonen har också anslutit sig till husvagnslivet och vi väntar nu på sommar igen. Många kramar från Kicki med make

2009-07-06 @ 13:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0