Torsdag 13 aug

God afton!
Idag har jag vaknat efter väckarklockans skränande, pigg och alert!  Jag var ju tvungen att gå upp tidigt för att beställa tid för provtagningen på VC. Fick komma kl 1050, provtransporten skulle ju gå kl 11 så det var lugnt.
Tog en  snabb promenad på 45 min, landade på VC kl 1045 och där jag sitter ser jag provrörstransporten till Sunderbyn dra iväg kl 11 och jag hade inte fått lämna mina prover ens! Varför ska det alltid vara strul? Sköterskan fick då kalla tillbaka chauffören, ta in mej för proven och höra på mitt irriterande morr och så småningom skicka iväg provrören.
Fattar inte varför dom gör allt så komplicerat. Det blev då snävt med tid, för jag skulle vara i Sunderbyn senast kl 12 för att inmundiga kontrastmedel innan datortomografin.
Men skit i allt detta tjafs, det viktigaste på hela denna dag var att jag fick gå till BB och titta på Saras och Pontus UNDERVERK! Vilken vacker liten pojke dom har gjort!
Jag fortsatte och drack mitt medel och kl 1430 var allt klart, svaret på DT kommer den 24:e i  Umeå.
Stack iväg till Luleå och småshoppade lite, jag menar, shoppade små saker!
Nu har jag pratat med många i kväll, maken jobbar än och jag ämnar att gå på bäddan alldeles strax.
Nu är det mörkt och tyst, hoppas att maken kommer hem innan jag somnar....nu hör jag lastbilens bullrande......
Vi tänker åka till Arvidsjaur i morgonkväll..med Dagny...spela golf...mysigt..
Godnatt!
Överstinnan

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Hej Överstinnan! (Jättefyndigt namn du hittat på förresten, då grabbarna grabbers bor nedanför). Förstår att du blev förb... då transporten drar iväg utan dina prover- det är en sån j-a nonchalans. Hoppas att golfturen imorgon blir bra! Kram B-M

2009-08-13 @ 23:38:36
URL: http://kronidan.blogg.se/
Postat av: Kicki

Trist att det alltid ska strula. Hoppas att ni får en mysig helg och bra golfrunda i Arvidsjaur. Jag och Toril åker till IKEA om en stund. Verkligen trevligt att få resesällskap. Sköt om dig. Kram

2009-08-14 @ 06:39:45
Postat av: Karin

Gomidda! Håll igen Dagny nu på vägarna så hon inte stegrar sig av glädjeyra att få komma iväg på en golfweekend...Önskar er en lugn och skön helg och att du får slå många " Swing it Vickan".....

Kramx2 / Karin

2009-08-14 @ 15:27:31
Postat av: marg

Hej, fredag kväll, hoppas att ni har det trevligt i Arvidsjaur, lycka till men golfen.

Christiane och jag har varit och hälsat på Olivia i eftermiddag. Hon växer så det knakar och blir bara sötare. Det är så mysigt att hålla i henne och krama och pussa henne säger en stolt mormorsmor

kram till dig och maken marg

2009-08-14 @ 21:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0