Söndag 2 aug

Godkväll på er alla! Men ni kanske redan sover sött i era sängar. Behöver jag säga att jag sovit länge och väl? Har så ont i kroppen,i opertionsområdet, alla muskler, vete sjutton vad det beror på. Jag bestämde mej för att ta en ordentlig långpromenad. Lång & lång men ändå, det var välbehövligt. Maken for och spelade golf med Kärran, jag fixade inte att spela idag. Kjell var också "sjuk", han har så ont i en armbåge. Men vi kom oss inte för att hitta på nåt, han och jag.
Jga har tvättat sänglinne och hängt ut i solen , då började det att regna. När skuren var över klädde jag mej i overall och stövlar och begav mej in i hallonbuskarna. Det är ju så mycket brännässlor, fy vad det gör ont på händerna! Fick ihop drygt tre liter. Ska plocka lite i morgon också. Men först ska jag umgås med Toril som kommit hem idag. Det blir riktigt kul, och, förhoppningsvis kommer min lilla/stora Sara hit och bara ÄR. Ska bli skönt att bara få rå om henne en dag.
Men först är det provtagning i morgonbitti, ska bli intressant att höra varför inte  Umeå ringde i fredags.
Ante och Elin  har fiskat ikväll. Det blev 25 aborrar och 1 harr. Jag har filéat 5 stora och saltat in resten som ska rökas på tisdag. Det är så himla gott, en av dom få saker jag verkligen längtar efter. Gissa hur mina händer luktar......
Nu är det natti natti för mej också. Gubben sover redan, han ska upp kl 4.
Nu är alla i trapphuset hemma, ordningen återställd. Nu kan man sova gott.
Viv
 

Kommentarer
Postat av: Ingelaj

Jag sover inte än.Vi har varit i Bredåker och sett när solen gått ner bakom bergen.Underbar kväll vid brasans sken.Hoppas att Dina prover är bättre i morgon.Sov gott.Bamsekram Ingela o CI

2009-08-02 @ 23:18:58
Postat av: marg

Hoppas dina prover är bra imorgon.

Har bakat pajer och pajer och pajer!! Vi ska till landet och ha en massa gäster, det blir roligt, men nu är jag dötrött och ska sova i alla fall till kl. 6.00 imorgon.

God natt och kram marg

2009-08-03 @ 23:07:50
Postat av: Kärran

Hej Vännen!

Ja nu är det snart dags för mig, Kicki och vår nya kamrat Toril att ge oss ut på fjället. Det skalll bli roligt men hur skall jag fixa URR utan dig?

Jag kanske satsar på ARR i stället. Man måste ju förnya sig.

Det var länge sedan jag skrev på bloggen men jag tycker det är roligare att ta det öga mot öga som du säkert vet!

Hoppas att du mår bra på måndag så att du kan komma upp och vara välkomstkommite när vi går i mål.

Kram Kärran

2009-08-04 @ 11:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0