Söndag 16 aug

Men kära nån, dagarna bara flyger iväg, inte bara vindskyddet och markisen! Vi skulle alltså titta på tv, det var därför vi ställde oss på CampGielas. Men inte ska ni väl tro att det funkade så enkelt, nä då försvann ljudet, då blev det fel på batteriet. Efter ett och annat skifte och byte så kunde vi då se på tv men då somnade vi. Klockan var ju faktiskt  21!! Vi sov 13 timmar i ett sträck. Det är inte klokt. Jag hade stora påsar under ena ögat. Det började regna så det blev ingen golf idag.
Efter lunchen begav vi oss på auktion. Jag ropade in en träkorg och det ingick ett strykjärn! Allt för 40 kr.
Nu är vi hemma och har ätit surströmming, lite väl starkt för min matstrupe. Men ändå. Rolf fick  överta min snaps för jag ämnar ta mej en kvällspromenad innan sängdags.
Jag känner mej lite "down" vet ej om det är några ovälkomna funderingar som hunnit ikapp mej, ska försöka springa bort dom om det går. Brukar inte tänka så mycket på min situation, men igår och idag är inga bra såna dagar. Hoppas på att det ljusnar till i morgon. Hade tänkt hälsa på mamma och städa hennes badrum i veckan. Vi får se hur det blir med det.
Jag säger som Roland( i Rolandz) "Efter regn kommer solsken"
Slutar här!
Kram/Överstinnan 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Viveka!

Hoppas att du sprungit ifrån dina tankar på din runda. Synd att ni fick så dåligt väder i A-jaur,men det är nog många som blivit drabbade i helgen.V i har ju varit i A-näs å ta mej sjutton så hade vi bra väder igen, inget regn.Nu är allt utvändigt klart utom schinglet som ska på taket.Det blir en helg till i höst så kanske vi får det på plats. Fredagkväll när vi kom så stack vi direkt ut på fiske,så pass att vi fixade lunchen. Kram å gonatt från mej.

2009-08-16 @ 21:06:34
Postat av: marg

Guten Abend!

Kasta bort dumma tankar, dom tar bara energi och den behöver du till annat!

Vi har varit på landet idag och fam. Eva kom på lunch och sen kom Härnösandsborna på lunch, full rulle med andra ord men himla roligt! Nu är jag trött och snart väntar sängen.

God natt min vän sov gott och kram

marg

2009-08-16 @ 21:28:57
Postat av: marg

Hej,

hoppas du har haft en bra dag? Jag har kokat lite vinbärssaft och skrivit en översättning, idag sen var dagen kväll. Konstigt vad lite man hinner nu jämfört med förr.

det står en påse färskpotatis bakom din dörr ganska nyupptagna.

Nu ska jag gympa min dagliga kvällsranson, läsa lite och sova sen.

Ha det bra, kram marg

2009-08-17 @ 21:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0