Två dagar efter lön--27 april

Godmorgon alla nära & kära!
Ja så var det måndag och lite  fler aktiviteter  än i helgen. Jag hade dock mycket besök, Åsa, Yvonne, Ante med sin familj
Rolf och Toril  Servitören Ante som seglade runt med kaffebrickan, sadla om  Ante, jag ser att du har talanger!
Toril med sina erfarenheter som sjuksköterska som vet precis hur man känner sej i en sån här situation.
Vi fick till slut många glada skratt.
Sen igårkväll är jag inte ensam på salen, en väldigt sjuk kvinna ligger här så jag ska få eget rum när det blir ledigt. Bäst för både henne och mej.

Sen får vi se hur fortsättningen på dagen blir......

Kram/Viveka

Kommentarer
Postat av: Marléne

Hej hej !



Så roligt att höra att du trots allt har fått ha roligt mellan varven.

Vi är nu klar med ett släp och drar vidare på en stund. Elias har i helgen tittat på ett hus o tyckte att vi skulle komma o titta på det. Måste säga att det är tråkigt att flytta, inte flyttningen i sig utan alla lådor som ska packas. Fy, vad mycke skrot man hittar överallt;)

Hoppas dagen bjuder på något trevligt ex en värkfri dag vore toppen.

Vi tänker på dig

Kram kram kram

2009-04-27 @ 11:53:39
Postat av: Kärran

Hej Viv! Det är jag igen. Jag skrev i morse men det hamnadwe tydligen på gårdagens "rapporter". Hoppas att du läst där. Jag dyker snart upp hos dig! Kärran

2009-04-27 @ 13:01:32
Postat av: Karin Jönsson

Hej kusinen

Du är vid gott mod. Låter bra.

De är bara att ta det som det kommer.

Vänta på behandlingarna, som man inte mår

så bra efter, men det går över. Tro mej.(jag vet)

Du har så mycket go i dig. Man har mer än man

tror. Du är i mina tankar hela tiden.

Du har så många omkring dig.

Kram / Karin

2009-04-27 @ 13:26:32
Postat av: SAM,SLA ,PB,SUQ, ILS

Hej Mor!

Det var riktigt kul att höra att du har fått komma lite närmare hemtrakterna och oss (när vi är på ordinarie plats förstås ).Vi sitter här i Stavanger och har lite tråkigt vi också ,man har problem med Hkp förstås så vi får vackert vänta. Om det lossnar och vi blir klara så försöker vi flyga hem den på onsdag em.Vädret här är 12gr varmt och mulet, men det har börjat grönska och träden har fått sina musöron. Hoppas att alla krya på dig kramar från oss kan klämma sig fram genom cyberspäjsen för dom ar riktigt riktigt stora kan du tro. Vi hörs SAM,SLA ,PB,SUQ, ILS

2009-04-27 @ 13:38:06
Postat av: Stadsmusen

Hoppas du fått ett eget rum tills vi kommer och hälsar på dej i eftermiddag! Hörde att det varit vissa slemproblem från sänggrannen. Skönt att höra att svullnaden inte var något farligt utan helt normalt! Vi blev lite oroliga igår kväll,Ante ringde på alla mobiler och ingen svarade, vi målade upp värsta skräckscenariot helt i onödan... Ni satt ju bara och hade det trevligt tillsammans, vem bryr sej om telefoner då?? Elin dyker upp hos dej vid tretiden, sen kommer vi då jag träffat läkaren, jag hoppas att allt ser bra ut för min del! Sen ska Elin och jag in till Luleå och shoppa lite, det blir trevligt. Nu ska vi snart åka, hälsa Ingrid från mej, blink blink....

2009-04-27 @ 14:01:16
Postat av: Anette E

Hej Viv!



Hade tänkt komma men först tyckte jag att du behövde vila efter flytten från Umeå och i helgen har det varit mer än fullt. Nu när jag läser din blogg från igår så känner jag att förlåt att jag inte pressade in ett besök för att ge dej en riktigt stor kram. Nu är jag i Stockholm ett par dagar så sen får jag höra hur länge du blir kvar där om det passar med ett besök. Tänker på dej och skickar här en jättekram.



Anette E

2009-04-27 @ 16:15:07
Postat av: Eva

Hej!

Det var härligt att få träffa dej som hastigast idag och ge dej en försiktig kram!!Du har så fantastiskt många människor omkring dej som bara vill dej väl men det kan nog bli för mycket av det goda också. Du är klok som tar dej en "fridag" imorgon utan telefon o besök. Du behöver vila o samla krafter du också, även om du kallas för Sixten Järnberg!Hoppas att sänggrannen har flyttat innan natten så du får en tyst o skön natt utan biljud från "allehanda hål" från nämnda granne!!!

Vi hörs längre fram. Puss o kram från Eva

2009-04-27 @ 18:16:18
Postat av: Ina & Kent

Hej igen Viveka.



Det är härligt att känna den positiva atmosfären i din blogg trotts sjukhusvistelse.



Vi hade tänkt att använda den attityden för att muntra upp Walter. I helgen hade vi en tanke på att ta kontakt för att sammanföra er då ni hade Sunderbyn gemensamt. Vi hann dock inte då Walter fick lämna in igår.



Han hade i torsdags måst amputera även sitt andra ben. Han hade haft svår smärta i det benet en tid. Vi tror att han tappade ”sugen” efter att ha insett att han nu inte ens skulle klara toabesök utan hjälp. Han önskade nog att slippa ifrån.



Vi ser i alla fall att du inte tänker tappa några sugar. Krya på dig snabbt för vi längtar till ditt första besök här.



Krama de dina (som kanske minns oss) från oss.



/Ina & Kent



2009-04-27 @ 19:14:30
Postat av: Carin Hessmo

Tänkte bara skicka dig en tanke. Dag läggs till dag och förhoppningsvis kommer du dag för dag också närmare när du får åka hem. Du kommer förstås att få fara på både behandlingar och kontroller men bara att få komma hem och sova i egen säng är väl guld värt.

Kramar

Carin

2009-04-27 @ 19:41:30
Postat av: AnnaLisa

Hej Vickeva...

Jag har läst alla dina meddelanden och allas inlägg. Jag tycker det är svårt att skriva just nu. Men minnena kommer och jag kom plötsligt ihåg en episod i Vuollerim för 100 år sedan - en liten emaljerad hink med små paltar...som vi kallade ja just det.

Kramen från AnnaLisa

2009-04-27 @ 20:09:56
Postat av: Anonym

Hej Vickeva...

Jag har läst alla dina meddelanden och allas inlägg. Jag tycker det är svårt att skriva just nu. Men minnena kommer och jag kom plötsligt ihåg en episod i Vuollerim för 100 år sedan - en liten emaljerad hink med små paltar...som vi kallade ja just det.

Kramen från AnnaLisa

2009-04-27 @ 20:11:38
Postat av: Vinsalisa

Gó natt Vickan!

Sitter framför datorn och försöker få lite värme i kroppen, råkallt ute och har varit i Sunderby ishall med Alma, brrr....Försökte ringa, men inget svar så jag får skicka en gonatt kram genom bloggen isf IRL. Imorgon bevakar vi luften!

Natti natti

/M

2009-04-27 @ 21:27:40
Postat av: Granen

Hej min vän! Du vet redan att jag går med dig i mina tankar mest hela tiden så det behöver jag inte skriva nå` mer. Så mysigt att få sitta med dig och Rolf igår och bara låta tiden gå. Ledsen för den hårda kramen på slutet. I mina ögon är du ju gjord av stål, liksom, ja du förstår. Hoppas också att natten bar god sömn och att dagen gett besked om vidare behandling och hemkomst. Idag var inte mycket att komma hem till med tankepå grått och ruggigt. Ikväll har en snöblandning lyckats färga marken lite vit igen, men vi ser igenom det. Klara och jag var och såg på särskolans musikal som framfördes på Sagateatern. Fick biljetter av min klasskompis då jag fyllde. Hon har en son som var med. Han var en av konferenciererna (svårt med stavningen då orden blir så långa)och gjorde väldigt bra ifrån sig liksom alla övriga. Det var en riktigt fest och lämnade oss väldigt ödmjuka inför livet, på många vis. Nu ska jag hoppas igen och denna gången att du har ett enkelrum och att du ska få sova gott inatt! Jag skickar meddelande imorgon så kan du svara om du vill, å så kommer jag hit igen för att se vad du har för dig. KRAM, mjuk men STOR, alla hälsar/T

2009-04-27 @ 21:39:23
Postat av: Alf och Kina

Hej hopp igen. Så var det äntligen måndag, bästa dagen för en pangsjo. Va kul att du haft mycket besök i helgen. Här är det nästan sommar, alla träd har börjat slå ut. Vivi har hittat en lägenhet på söder som hon flyttar in i till sommaren. Men nu har hon börjat trivas här med oss så då vet man ju inte. Fru Söderström (hon med kollonilotten) är inte så pigg längre, 84 år, så vi får väl se hur länge vi kan hjälpa henne. Då kanske vi får tid över till att spinka på fåglar igen. slutar idag med många kramar från Hammarbyhöjden.

2009-04-27 @ 21:45:44
Postat av: Herma

Hej Viveka!

Jag fick nys om din blogg idag, och tänkte passa på att skicka dig många VARMA kramar från Västkusten!

Skönt att se att du har många omkring dig som värnar om dig, och jag säger som jag alltid brukar, du har en fantastisk man, var rädd om honom!



Hoppas du slipper ha mer ont nu.



Kramiz / Maria Wasall

2009-04-27 @ 21:50:28
Postat av: marg

Hej Viveka!

Det är kväll och innan mörkret föll snöade det. Det vill man inte se.

Har varit på stavgång idag också, ont.

Har haft lektioner på förmiddagen,och imorgon och onsdag också. Det rullar på. Ämnet är inte så roligt, om depressioner.

Nu ska jag gympa för sista gången idag, värma mig i duschen och hoppa i snarkofagen som min förra svärson sa.



Jag tänker på dig och skickar dig ett antal kramar

och god natt



marg

2009-04-27 @ 21:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0