Söndagkväll 19 april

God afton!
sitter i min tillfälliga säng, bor fn tillsammans med två äldre damer som också ska opereras i morgon.
Man får inte ha varken mobil eller dator igång, men eftersom jag är olydig så har jag datorn igång i smyg.
Jag har nu  duschat mej efter konstens alla regler och ska duscha igen med ett bakteriedödande medel i morgon innan op.
Doktorn har varit in och ritat på mej och berättat allt jag behöver veta.
Åsa och Rolf har varit hos mej hela kvällen, det var  roligt. Dom skulle gå ut och äta en pizza. Lyllo dom som  som blir hungriga nån gång.
Jag visade Åsa den rosa koftan.......hon tyckte att den var fin.
Nu ska jag vara en lydig flicka och stänga av denna och försöka  sova.....
nu  kom nattsköterskan in och hon sa ingenting om min lilla leksak så jag fortsätter nog en stund till.
Tidigare idag promenerade vi från hotellet ner till stan, skapligt väder. Sen for vi till Furunäs, Sävar och hälsade på Gunilla och Sune. Vi åt våfflor och jag åt en klick av Sunes åkerbärssylt!!! Så pass, jag som aldrig äter sylt!!
Nu avslutar jag här. det kan nog dröja nån dag innan jag kan skriva, men jag återkommer med info så snart det är möjligt.
Op är planerad till 0740 i morgon.

Kram till alla som läser mina rader!
/Viveka


Kommentarer
Postat av: Marléne

Sov nu så gott du bara kan i natt så att du har all kraft i morron till operationen. Vi tänker på dig i massor o sänder all kraft vi bara kan.

Vi älskar dig

Kram kram kram

2009-04-19 @ 22:10:55
Postat av: Ida

Hej fasterknaster!



Jag tänker så mycket på dig. Är helt övertygad om att allt kommer gå bra, du är ju vältränad och stark som få, och dessutom tillhör du ju det Isakssonska släktet som är ökända för att vara sega ;-)



Jag och Henrik har precis kommit hem från Österrike, ytterligare en natt i bilen. Först 153 mil tor till norrland, sen 155 mil tor ner till Österrike dagen efter att vi kom tillbaka från norr... Galet. Tur jag sover som en stock, har sovit bort minst 13 timmar av hemresan!



Höger upp och vänster ner!

(Fast egentligen borde man väl göra tvärtom, så man kommer hjärta mot hjärta? Men det känns så konstigt, det ska liksom vara "höger upp")



/Ida

2009-04-19 @ 23:22:00
Postat av: Alf och Kina

Just nu rullar du väl in för operation och här i Hammarbyhöjden på PP (Pensionat Paradiset) är vi med dig i tankarna.

Vi ska till kolonilotten idag med gamla fru Söderström. Snart blommar magnolian.

Vi hörs!

Kramar från Kina, Alf och Vivi

2009-04-20 @ 07:42:00
Postat av: Marg

Nu kanske din op är klar hoppas jag, tänker på dig hela tiden. Du är stark och det går bra.

Har varit på sjukgym idag och sen lektioner hela förmiddagen. Var lite okoncentrerat för mina tankar och goda önskningar är hos dig.

God bättring och kram

marg

2009-04-20 @ 12:19:09
Postat av: Stefan R

Hehe, olydig som få. Det är ett gott tecken. Hoppas du inte har allt för ont efter ingreppet då du läser dessa kommentarer. Vi på jobbet har dig i våra tankar vi med.



Ri

2009-04-20 @ 15:35:10
Postat av: Granen

Vännen! Fick ett efterlängat besked från Ante när han ringde och berättade att op gått väl och att du bytt några ord med Rolf och Åsa på uppvakningen. Nu vet Marg det oxå. Hörde just från Rolf att de var på väg tillbaka till dig så jag hoppas det betyder att du fått komma från upppvaket och vidare till mindre trista miljöer. Alla hälsar, vi tänker på dig så det knakar högre än i väggarna. Andas lugnt och se till att få en skrattkudde att hålla emot med. Tack för blogghälsningen, olydig är bra! Kram

2009-04-20 @ 16:34:51
Postat av: Gunilla

Kära "syster", va skönt att op gick bra. Jag har tänkt på dej hela dagen. Väntar på Rolf så jag får mera info.

Har träffat Kerstin som ska va vikarie i sommar,samt uppvaktat en 60-åring. Nu till husets göromål=trappstädning!

Kramar i massor/ Gunilla

2009-04-20 @ 17:28:51
Postat av: Anonym

2009-04-20 @ 18:03:50
Postat av: Karin Jönsson

Hej kusin vitamin.

De här går bra, vi är ju från ett "envissläkte"

i grunden. Tänker på dig.

Kram Karin

2009-04-20 @ 18:15:13
Postat av: Karin Jönsson

Hej kusin vitamin.

De här går bra, vi är ju från ett "envissläkte"

i grunden. Tänker på dig.

Kram Karin

2009-04-20 @ 18:17:27
Postat av: marg

Tack för att Rolf ringde och berättade att du mår ganska hyfsat.Fortsätt med det. Vi fortsätter att tänka på dig.

kramar marg

2009-04-20 @ 20:16:49
Postat av: Vinsalisa

Tack för att din blogg finns!!! Det känns tryggt att följa dig och din resa. I morse innan jag for på jobbet satt jag ute på vår solvarma trappa och skickade dig några varma kramar, hoppas att de kom fram....

Nu kallar kudden, go natt!

/M

2009-04-20 @ 22:01:25
Postat av: klara

Hej käraste mormor...=D

Pratade med mamma idag, hon sa att allt gick bra och att dom har varit hos dig på uppvaket. Vila nu ordentligt så du blir frisk fort, vet att du inte tycker om att vara stilla...;)

hörde att mamma också var tvungen att köpa sig en minidator.

Mats och jag skickar många och långa kramar till dig!

2009-04-20 @ 23:19:54
URL: http://klarrissa.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Hej

Jag hoppas att du snart får tillbaka krafterna och får åka hem igen. Jag ringer till dig lite senare. Vi tänker på dig. Hej från Yvonne, K-G, Lotta o Gabriel

2009-04-21 @ 08:06:51
Postat av: Isakssons

Tack gode Gud att det gått bra, nu är det bara resten kvar.... Vi ber och skickar Varma kramar från Sävast

2009-04-21 @ 08:27:36
Postat av: Eva

Hej!

Jag vill skicka några STORA KRAMAR till dej!!!

Nu har du äntligen fått din operation....denna väntan måste ha varit fruktansvärt jobbig!!

ska nån fixa allt detta så är det naturligtvis du! envis, stark, målmedveten med ett stort jävlar anamma!!! Skönt att höra ifrån dej via din blogg.

Puss o kram Eva o Peter

2009-04-21 @ 13:25:23
Postat av: Eva

Hej!

Jag vill skicka några STORA KRAMAR till dej!!!

Nu har du äntligen fått din operation....denna väntan måste ha varit fruktansvärt jobbig!!

ska nån fixa allt detta så är det naturligtvis du! envis, stark, målmedveten med ett stort jävlar anamma!!! Skönt att höra ifrån dej via din blogg.

Puss o kram Eva o Peter

2009-04-21 @ 13:27:47
Postat av: kusin Barbro

Hej kära kusin

Skickar dig massor med kramar fulla av energi och styrka...(fast det vet jag att du har gott om sen förut.) Och det där med ett envisare släkte. Det håller jag med om absolut.

Kram Barbro

2009-04-21 @ 15:41:19
Postat av: AnnaLisa

Hej Viveka, tack för hälsningen som jag fick från Jon. Jag blev glad att höra att det var han som röntgade dig. Vilket sammanträffande. Jag kan tänka mig att du kunde se likheten när du fick höra vem han var...

Må så gott du bara kan. Kramen från AnnaLisa

2009-04-21 @ 21:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0