Sista natten i Umeå.......23 april

Ja som  ser  ut nu så är det dags att säga adjö till Thoraxkliniken och Avd E33  Umeå. Vilken fantastiskt trevlig avd och underbar personal.(Kan man säga att man rekommenderar en avd på sjukhuset?)
Dagen började så bra, ED togs bort i morse jag duschade och pyntade mej. allt ok. Kollade mitt op sår....fy vad långt det är.....
Pratade lite jobb med Johan S, det kändes som om man satt i rummet intill. Vad jag längtar tillbaka till jobbet ! Jag skulle tömma diskmaskinerna varje dag utan att klaga, plocka undan efter alla, baka bullar varje vecka, bara jag slapp vara sjuk.. Hm
Maken kom så klart, han tog en promenad från stan, lyllo han, jag vill också ut och gå! 
Min kompis Klintan kom från Långviksmon  Vi fick en rolig stund tillsammans.
Sen brakade eländet lös, precis när jag fått veta att jag skulle få åka hem på lördag. Ont, ont, ont..
Ett par tre revben är tydligen också av. Tillbaka till ruta ett. Nu sitter jag fast i den gröna EDmaskinen, bedövad men inte bedrövad.
Jag ska till Sunderbyn för vidare vård imorgon bitti, flyg eller ambulans. Ingen SuperPuma hämtar mej........
Så nu säger jag godnatt och kram!
Viveka

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej på dej!

Vad kul att Klintan var förbi till dej!Härligt att du kommer upp i helgen, du får meddela var du befinner dej så smiter jag iväg till dej när jag jobbar(sönd, månd, tisd)Trist att du har så jäkla ont, men humöret verkar det inte vara nåt fel på!!

DU är fantastisk Viveka!

Idag har det varit strålande väder och jag har sippat kaffe lutandes mot väggen tillsammans med döttrarna och golden retrieverbarnbarnet Meja.Snart sitter även du i solen och har det skönt.Hoppas på att träffa dej snart. Sov så gott det bara går!!!!

Kramar till er båda / Eva ( Peter hälsar så klart)

2009-04-23 @ 20:59:58
Postat av: Klara

Hej käraste mormor.

Tänkte jag skulle berätta lite om min dag, sov till kl tolv vaknade städa lite tvättade mattorn i badrummet för att katten hade kräkits på dom...=( så min dag har ej varit nå rolig...sen iväg till jobbet där gick det riktigt bra, jobbade till nio och nu är jag hemma. Skönt att höra att du får komma till sunderbyn nu men tråkigt att höra att du har brutna revben, =( Jag och mats kommer nog till veckan och hälsar på dig på Sunderbyn, många kramar och massa kärlek till dig!

2009-04-23 @ 21:26:47
URL: http://klarrissa.blogg.se/
Postat av: marg

Hej Viveka,

Värken förföljer en, ena dagen bra nästa blä. Men du kommer igen!!!

Det är väl ändå bra att du kommer till Sunderbyn och närmare hem och vi kan hälsa på dig.

Idag var en strålande dag och jag promenerade i nästan en timme. Har börjat gå med stavar, bättre än kryckor. När jag kom hem gympade jag mina ben och sen satte jag mig i min älsklingsfåtölj och kände mig såååå duktig, men sen kom jag inte upp ur fåtöljen. Imorgon ska jag prova att motionscykla, då kanske jag inte kommer av cykeln, vem vet, får väl sitta kvar på cykeln tills maken kommer hem på lördag. Jag tycker du är jätteduktig och en kämpe!

Jag hoppas vi får ses snart.

Ha det så bra, sov gott, kramar och god natt

marg

2009-04-23 @ 21:27:49
Postat av: Marléne

Hej hej moster !

Skitans värk som kom tillbaka, glöm inte lämna den på avdelningen när du åker i morron;)

Det var så härligt att höra din röst idag, du lät så pigg trots värken. Du är en riktig kämpe.

Hoppas att du får flyg i morron så att det går fort till Sunderbyn.

Nu hoppas vi att din värk håller sig lugn så att du får en bra natt. Sov gott.

Stora kramar från oss i fjället

2009-04-23 @ 21:39:56
Postat av: Granen

Härligt, du kommer närmare! Jag lovar att kolla så Marg inte sitter kvar på cykeln, iallafall på lördag fm. Imorgon ska jag minnsann vara borta hela långa dagen, Jippo på Kulturens hus å jag får komma dit för jag är Pers fru(!)Skolan först, på fm. Nu håller ja tummar och tår för att du får en smidig transport upp hit till oss imorgon efter en skön natts sömn. Snart hör vi väl Rolf i dörren härute. Gissa vem som lär höra honom först?!!! Kraaaaaaaaaaaaaaaam/T

2009-04-23 @ 21:57:07
Postat av: Maken

Min resa hem gick bra från ume,har varit en lååång vecka men man måste se framåt ,blir lite närmre till frun nu hoppas att du får komma hem nästa vecka puss o kram/maken ,,granen + dixi hade välkommst hälsning i trappan 2250 o ny bakat bröd mums,tack o godnatt..

2009-04-24 @ 00:03:24
Postat av: Kärran

Hej Viv! Så roligt att du kommer närmare oss! Det verkar bli en faslig rusning till sunderbyn då! du får säga ifrån om det blir för mycket. Men det märks att alla dina nära och kära längtar efter dig och vill krama dig så fort som möjligt. Vi får bara vara lite försiktiga med revbenen! Jag håller med alla om att du är en fantastiskt kämpe! Det är en egenskap som vi vet försätter berg och fjäll och allt vad du vill! Hoppas på att få ge dig en kram. Får lite vått i ögat när jag skriver och tänker på dig. Det våta är av glädje och inget annat. Kram Kärran!

2009-04-24 @ 08:11:10
Postat av: Alf och Kina

Hej på dig, bästa vännen!

Det var skönt att du fick komma till Sunderbyn och närmre dina nära och kära. Alf har just högläst din avskedshälsning från Umeå för Kina och Vivi. Det är många känslor som dyker upp och man är inte så stadig på rösten. Men du har engagerade anhängare här nere också och vi ser fram emot att få höra av dig igen. Och framförallt att få träffa dig igen. Kanske här nere. Solen skiner och det är +20 och vi ska ner till lotten och rensa i rabatterna. Tulpanerna håller på att slå ut och magnolian blommar snart. Stora kramar från oss i Hammarbyhöjden!!!

2009-04-24 @ 13:15:47
Postat av: Carin Hessmo

Men, alltså, det är inte klokt vad du råkar ut för. Vem f-n är det som har brutit revbenen på dig? Är det gubben som varit för närgången? Vissa ska visst prövas till det yttersta. Gud måste ha ett särskilt gott öga till dig eftersom han prövar dig så där mycket. Han har nog en särskilt hög post till dig en dag långt bort i tiden. Tur som 17 att du är den du är. Du skulle inte vara den Viveka jag känner om du gav upp, du är verkligen vad man kallar en riktig fighter.

Hoppas man får komma och hälsa på dig i Sunderbyn, du kommer väl att vara nerlusad med besökare. Hoppas verkligen att du håller kvar din blogg så man får följa dig.

Tusen kramar och lyckönskningar.

Carin

2009-04-24 @ 14:21:35
Postat av: AnnaLisa

Jag tänker på dig!

Kramen

AnnaLisa

2009-04-24 @ 14:39:50
Postat av: Karin Jönsson

Tänker på dig!

Vet hur det är när man mitt uppe i eländet,

men nog fixar du det.

Kramar/Karin o Janne

2009-04-24 @ 14:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0