Nu börjar resan....

Ja nu sitter man i bilen på väg till Umeå. Vi räknar med att vara framme vi 12-tiden. Mulet men ingen snö. Äntligen ska den jävla objudna gästen i min kropp avlägsnas. Konstigt att jag har fått vänta  drygt en månad på att bli opererad.
Idag ska jag träffa sjukgymnasten, narkosläkaren och thoraxkirurgen. Det kommer att ta hela eftermiddagen. Sen  blir vi inkvarterade  på Patienthotellet. Jag har varit där förut. När Maria min kära sonhustru fick sin strålbehandling för ett år sen som jag och Elin hälsade på några dagar. Tänk, nu är det jag själv som ska bo där ett par dagar.
På söndag den 19 april flyttar jag in på avd E33, Thoraxklliniken och på måndag morgon blir det operation.....längtar??
Kan man verkligen längta efter en operation?? Ja det är nästan så. Jag måste ju genomgå detta, det är som en förlossning fast  det blir ju ett annat  resultat.
Jag längtar till mitten av maj när snön är borta och man får njuta av björkarnas skira grönska.
Nåväl, en sak i taget . Nu ska jag fokusera på att bli FRISK........

Kram /Viveka

Kommentarer
Postat av: Alf och Kina

Hej Gumman!

Vad spännande att du har en blogg. Då kan vi hålla kontakt via den. Vi tänker på dig mest varje minut. Bara du får det där bortgjort så kan du väl komma till oss här nere. Våren har redan kommit en bit på väg och faktiskt blommar redan maskrosorna vid Willys Pub. För snart ett år sedan - 29/5 - opererades Alf på Karolinska och det har vi nästan glömt nu. Sent på em ska vi till Ågesta och se på fåglarna. Bofinken drillar och sädesärlan trippar.

Vi håller på dig, Viveka! Du ska framåt och uppåt. Vi vet att allt kommer att gå bra för du fixar allt.

Vi höres! Stora kramar från Kina och Alf - och Viveca som bor med oss här på PP (Pensionat Paradiset) Och det finns plats för en till.

2009-04-17 @ 09:24:10
Postat av: Marléne

Hej Moster !

Jätte kul att du har en egen blogg :)

Vi sänder dig massor med kärlek och helande kraft i etern och hoppas att den objudna gästen nu avlägsnar sig för gott. Vi tänker på dig.

Kramar från Marléne, Ulf, Linda, Jonas, Victor o Adam

2009-04-17 @ 10:36:24
Postat av: Anita

Hej Vickan

Vad kul att du skaffat en blogg, tänker på dig och vet att allt kommer att gå bra för du har så mycket go i dig.

Kram från Rynkan

2009-04-17 @ 10:45:09
Postat av: Anita Sjöberg

Hej Viveka!

Jag blir så rörd när jag läser ditt mail, att du även tänker på att skicka mail till oss alla, Du är ju fantastisk!!



Jag vet att du har en styrka och att att du kommer att klara detta. Jag kommer att vara med dig via bloggen, jag tänker på dig. Jag ger dig en fras som min svärmor lärde mig att använda: "även detta går över", en fras att använda i alla livets olika skeden! Många kramar från Anita

2009-04-17 @ 10:56:04
Postat av: Margarete

hej, roligt med en blogg.Jag håller tummarna och skickar dig alla goda tankar.

Det kommer att gå bra!



Kram Margarete

2009-04-17 @ 11:46:19
Postat av: Klara

Hej momo...=D

Du kommer klara dig igenom det här, vi tänker på dig här hemma och hoppas på att du kommer hem så fort som möjligt. Många kramar

2009-04-17 @ 15:55:05
URL: http://klarrissa.blogg.se/
Postat av: Alf och Kina

Hej Viveka!



Vilken galaidé med en blogg...fast jag vet knappt vad det är.

Blev jätteledsen när jag hörde att du är sjuk! Vill bara säga att jag tänker på dig!



Stooor kram från Viveca

2009-04-18 @ 19:58:32
Postat av: Alf och Kina

Hej lilla vän.Va skönt att op är förbi och att det gick bra. Nu tar du nästa steg. Vill informera dig om att Ingrid ligger på Sunderbyn med vatten i lungsäcken hon tömdes med 1,5 liter. Hon har varit krasslig en tid men blev akut sjuk i lördags. Pratar med henne varje dag. hon kommer att få vara kvar en tid tills dom har tagit reda på vad det har kommit av. Vad fort allt kan förändras. Hon hälsar till dig så gott. Slutar nu med många kramar till Dig./Kina, Alf och Vivi

2009-04-22 @ 19:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0