En ljudlös afton 27 april

Det är väl kryptiskt för den som inte är invigd?
Dagen har jag tillbringat i "uterummet". Jag har inte,  pga olika anledningar kunnat  vara i eller omkring min säng.
Min  sk  sänggranne la beslag på personalen och allt annat när hon flyttade in i går
Jag har hört och varit med om en hel del men detta tar priset. Tur att  jag haft "medhörning"  som kan vittna om att  det inte är någon överdrift det jag skriver.
 Eftersom jag dessutom har tappat matlusten så kan jag garantera att det kommer att ta lång tid innan jag lyckas förtränga dessa äckliga ljud som kom ur denna kvinnas alla kroppsöppningar, och kunna börja äta igen.
Men halleluja nu har hon  flyttat jag är åter ensam och lycklig.
Tack kära vänner och nära kära för besök idag, men jag är ledsen att jag var så himla trött, Bitte & Torgny, förlåt, det kändes som jag körde iväg er, det var inte min mening, Hoppas att ni inte bryr er om det utan kommer en annan dag!
 Eva, tack för den fina boken.& Kärran med chokladgroda gulle dej! 
När ni åkte somnade jag bums och sov 2 timmar.
Maken kom och vi har legat i sängen och tittat på TV och myst med tända ljus. Nästan som hemma.
Jag hoppas att jag får permission över helgen, då ska jag sitta i solen.
I morgon ska jag ha en besök och telefonfri dag. Tänkte vandra runt, kanske till biblioteket i centralhallen...bara gå...och gå...
Jag har just fått en spruta i låret....det gjorde ont, så det så! Men jag vill ju sova någorlunda smärtfri.
Tillönskar er alla en god natt !

Kram till er alla
/Viveka

Kommentarer
Postat av: Maken

Hej kära hustru



Hoppas att du får sova gott,nu ska jag hoppa i säng efter en blöt hemfärd,Bamse kraaam..

2009-04-27 @ 23:31:18
Postat av: Kärran

Godmorgon vännen!

Det var skönt att få träffa dig i går. jag förstår din situation med besök och telefon som ringer hela tiden. Det kan verkligen bli för mycket! Det är bra att du tar en ledig dag från "oss alla"! Vi måste även ta hänsyn till att Viveka måste få vila mellan varven! Det positiva är ju att du har så många vänner som tänker på dig. Ha en skön dag och vila mycket. Se till att peta i dig lite mat oxå! I vår ålder behöver vi ha lite fläsk under skinnet! Det slätar ut rynkorna. Kram Kärran

2009-04-28 @ 07:24:06
Postat av: Siv

Hej!! Hoppas du sovit gott kul att se att du ändå trots allt var så pigg....Det var väl skönt att du blev ensam på rummet. Ha en trevlig valborg vi hörs o syns Kram Siv

2009-04-28 @ 09:26:53
Postat av: Anonym



Goförmidda Vickan!

Skönt med egen kupe´för dig nu.Andras kroppsljud är inte alltför angenämt att lyssna på...Gott att du tar en liten promenad i huset och får sträcka på dina starka ben som är så vana med den dagliga dosen av motion.Det fina vädret väntar på dig tills du får komma hem över Valborgs.

Kram, kram / Sickan

2009-04-28 @ 10:05:15
Postat av: Marléne

Hej hej !



Vi önskar dig en lugn o härlig dag idag. Skönt att du fick ett eget rum också. Njut av promenaden.

Kram kram

2009-04-28 @ 11:22:27
Postat av: Gunilla

Hej Viveka!

Vad klokt av dej att ta en vilodag från besök och telefon. Det är ju trevligt med många vänner men ibland måste man bara få vara med sig själv å sina tankar.Mina tankar är hos dej hela tiden.Jag hoppas att du får åka hem över helgen å komma ut i solen å att inte alla du känner ska hälsa på(samtidigt)!

Va skönt med en egen kuppe.

Ha det så bra som du kan idag.

Kraaaaaaaaam från mej.

2009-04-28 @ 14:59:05
Postat av: stora syster

Hej... Nar ska du "kolla ut" fran det dar hotellet? Det ar till att ha det bra med mat pa sangen... skojar bara. Tror sakert att du vill sta vid spisen och foda barn istallet..Jag ringde idag men du kopplade av mej, men jag forstar, inget problem. Jag aker bort over helgen igen for att ha lite roligt men ringer fran nallen. kanske du ar hemma med maken - naken...kramizar till tusen tills vi ses

2009-04-30 @ 04:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0